Avalehele
2016: hea aasta SU Valgusele ja teistele Eesti väikeettevõtetele

2016: hea aasta SU Valgusele ja teistele Eesti väikeettevõtetele

Urmas Sarapuu, mööbli tootmist õppinud ning aastaid kinnisvara ja sisekujundusega tegelnud ettevõtlik mees, otsis umbes neli aastat tagasi valgustit elutuba kaunistavale toataimele. Tulutult. Seepeale otsustas Urmas sobiva valgusti ise valmis teha, inspiratsiooniks lapsepõlve-mälestus kaunist jõulukuusest, mida valgustas põrandale asetatud prožektor.

Esimene katsetus teenis palju kiidusõnu. Seetõttu proovis Urmas algselt iseenda jaoks loodud lahenduse vormida müüdavaks kaubaartikliks. 2016. aasta keskpaigas saigi sellest põhjalikult läbimõeldud, detailideni täiustatud ja uuenduslik meeleoluvalgusti.

SU Valgus saab sisse õige hoo

„Aega on tootearendusele läinud palju, kuid olen end ka ise tagasi hoidnud. Kvaliteet on minu jaoks väga tähtis, mistõttu ma ei tahtnud minu enda silmis veel pooliku tootega turule tulla,” selgitas Sarapuu. „Praegu tehtule tagasi vaadates näen, et tegin õigesti. Liigne kiirustamine oleks andnud tagasilööke.“

2013. aastal sai Sarapuu rajatud osaühing SU Valgus EAS-ilt alustava ettevõtte starditoetust tootearenduseks ja põhivara soetamiseks, 2016. aastal ka eksporditurunduse arendamiseks. Et pikk turuletuleku protsess nõudis palju finantsvahendeid, taotles ettevõte lisaks laenu Swedbankilt.

„Tänu neile rahasüstidele olen saanud käia messidel, et uurida turu ootusi ja näha, kas keegi pakub juba sarnaseid tooteid,” sõnas ettevõtte looja. „Nüüd, mil on selge, et turul haigutab selle koha peal auk ja messikülastajate huvi on olnud suur, mõistan, et olen ajanud õiget asja.“

Sarapuu kutsub kõiki ettevõtjaid üles olema julged ja sihikindlad. Kuigi tema enda sõnul on uuendusliku tootega turuletulemine olnud väga raske, soovitab ta siiski jätkata. „Kui näed ise tootes potentsiaali ja teed asja hingega, tuleb edasi minna,“ ütleb ta.

Seda, et SU Valguse tootes on potentsiaali näinud ka teised, tõestab EAS-i ja Swedbanki usaldus, aga ka edasimüüjad Venemaal, Šveitsis, USA-s ja Austraalias, kes on ettevõtjaga ise ühendust võtnud, et tema toodangut välisturgudel esindada.

Väikeettevõtjad viivad julgelt plaane ellu

Swedbanki laenuportfelle vaadates võib öelda, et sarnaselt SU Valgusele oli 2016. aasta hea ka väga paljudele teistele väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele. Väikeettevõtetele väljastati uusi laene 22% rohkem kui 2015. aastal ja keskmistele suisa 28% rohkem, finantseerimist kasutavaid väikeettevõtteid lisandus 13%. See näitab, et ettevõtjad tunnevad end piisavalt kindlalt, et asuda aktiivselt plaane ellu viima.

Ka Swedbank liitub Urmas Sarapuu üleskutsega, julgustades häid äriplaane teoks tegema ja selleks vajaduse korral pangalt rahastust küsima. Väike ettevõte ei tähenda vähest tähelepanu, vaid nutika äriidee korral pigem suurt potentsiaali.