Avalehele
MeetFrank pöörab tööturu pea peale

MeetFrank pöörab tööturu pea peale

Frank on üks lahe krants. Tore küll, aga mis on koeral pistmist robotite, tööotsijate või värbajatega? Lihtne, just selle kontorikoera järgi sai nime uudne vestlusrobot, mis aitab talentidel uut tööd leida, ja seejärel kogu start-up – MeetFrank.

Ilmselgelt on tegu ettevõttega, kus valitseb parajalt muhe ja loominguline õhkkond. Ja mida muud võikski selliselt firmalt oodata kui midagi täiesti uut, aga samas ka uskumatult iseenesestmõistetavat.

2017. aasta algupoolel tekkis MeetFranki asutajatel, Eesti Meedias ja Ekspress Grupis toote- ja äriarenduse juhina töötanud Kaarel Holmil ning LHV, Postimehe ja Ridango mobiilirakendusi ehitanud arendajal Anton Narusbergil mõte luua tööotsijasõbralik lahendus uute väljakutsete leidmiseks. Mõeldud, tehtud! Juba sama aasta septembris jõudiski kasutajateni MeetFranki esimene versioon.

„Traditsioonilised uue töö otsimise meetodid ei olnud tööotsija jaoks üldsegi sõbralikud. Kogu protsess oli aeganõudev, raske oli leida tööturu ja -pakkumiste kohta infot ning inimlik side puudus suhtluses peaaegu täielikult, mis tegi tööandja ja -otsija sobivuse hindamise väga raskeks. Lisaks käis töökoha vahetusega kaasas palju tabusid ja hirme olemasoleva tööandja ees, mis muutis kogu protsessi vägagi stressirohkeks,“ jutustab MeetFranki tegevjuht, toona tööd otsinud Kaarel Holm.

Nii tekkiski neil plaan luua lahendus, milles pööratakse protsess pea peale ning seatakse esikohale tööotsijale parima kogemuse loomine, et aidata talendil võimalikult kiiresti, lihtsalt ja stressivabalt leida sobivaid edenemisvõimalusi. „Meie eesmärk on eemaldada kasutajate jaoks negatiivsed tööotsimise aspektid: tagasilükkamise hirm, ghost’imine, läbipaistvuse puudumine ja suur ajakulu,“ selgitab Holm. „Seega saavad kandidaadid keskenduda tööotsimise parematele külgedele.“

Kuidas MeetFrank töötab?

MeetFranki äpi algoritm otsib platvormil registreeritud inimeste jaoks üles nende oskustele ja ootustele vastavad vabad töökohad ning saadab neile pakkumised. Värbava ettevõtte jaoks on kandidaadid sel hetkel veel anonüümsed. Kui tööotsija on pakkumisest huvitatud, saab ta ettevõttega ise ühendust võtta või teha oma profiili rakenduses avalikuks ning lasta ettevõtetel endale pakkumisi teha. Suhtlust vahendab värbamisassistendist robot Frank, kes on tööotsijatele ja tööandjatele esmalt abiks ning hiljem annab juhtohjad käest.

Kuna pakkumiste edastamine on hästi sihitud, kujuneb nii töö kui ka töötaja otsimine mõlemale osapoolele suurepäraseks kogemuseks. MeetFranki kasutajad on äärmiselt aktiivsed ja päriselt pakkumistest huvitatud, mistõttu leitakse sobivad kandidaadid senisest kiiremini, lihtsamini ja nauditavamalt. Seda tõestavad ka tulemused: üle poole värbajate saadetud sõnumitest ja pitch’idest saavad positiivse vastuse!

Mis valesti, see uuesti

Kui seni nähtust võib tunduda, et MeetFranki loomise ja arendamise juures on kõik läinud kui lepase reega, ei ole see sugugi nii. Nagu iga uue ettevõtmise käimalükkamisel on siingi olnud vaja palju proovida ja uuesti teha. „Oleme katsetanud sadu asju, millest murdosa töötab täpselt nii, nagu me tahaks, täie potentsiaaliga. Täiesti uue toote ja teenuse puhul ei olegi võimalik luua lahendust, mis kohe töötaks sajaprotsendiliselt,“ sõnab Holm.

Kõigi möödapanekute taustal peab ta mis tahes värske ettevõtmise juures esmatähtsaks just võimet olla piisavalt enesekriitiline ja analüütiline ning jõuda teadmiseni, mida saaks järgmine kord teha paremini. „Loomulikult on uut ettevõtet asutades vaja ka head ideed, töökust, loovust ja otsusekindlust, kuid tähtis on mõista, et ettevõtlusega alustades tekib eksimusi ning see on protsessi normaalne ja loomulik osa. Oluline on proovida pidevalt uusi asju ning määravaks saab see, mis õppetunnid neist kaasa tulevad. Kui ettevõtluses ei teki vahepeal eksimusi, siis järelikult ei üritata piisavalt uusi lahendusi luua,“ arvab ta.

150 000 tööpakkumist, 5000 aktiivset värbajat

Nüüdseks arendavad MeetFranki koos Kaarli ja Antoniga veel 18 töötajat üheksast rahvusest, kes töötavad Eestis, Lätis, Leedus ja Soomes. Et toode areneb väga kiiresti, on tiimi otsitud sarnase sisemise põlemisega inimesi, kes soovivad ka ise koos tootega kasvada, aga samas anda oma osa ühise töökultuuri ja mõttemaailma loomisse.

Viie aastaga on tiim teinud suurepärast tööd. MeetFranki on üles leidnud suur hulk ettevõtteid, nii kõikidele teada-tuntud ükssarvikuid, alles alustavaid iduettevõtteid kui ka aastakümnete pikkuse kogemusega ettevõtteid, nagu Bolt, Veriff, Scoro, Boku, Testlio, Nortal, Telia, Eesti Energia, Swedbank, Oxylabs, Surfshark, Nord Security ja Dynatrace. Vabu töökohti on välja pakutud üle 150 000 ja äppi alla laaditud rohkem kui 500 000 korda.

Ning kuigi numbrid räägivad iseenda eest, peab ettevõtte juht kõige paremateks võitudeks ikkagi hetki, kui kuuleb seltskonnas, et keegi leidis töö MeetFranki kaudu. „See on hetk, kui näed mõnda inimest meie toodet kasutamas ja koged reaalselt, et inimestel on loodud lahendusest kasu,“ ütleb Holm.

Ambitsioonika ettevõttena on MeetFranki lähiaastate eesmärk loomulikult pidevalt areneda, pakkuda klientidele uusi teenuseid ning liikuda värbamise ahelas veel sügavamale. Samuti on siht kasvada nii Euroopas kui ka kogu maailmas ning tuua platvormile üha rohkem ettevõtteid, mis klapivad kasutajate väärtuste ja ambitsioonidega. Hoiame Swedbankis neile sel teel pöialt ja püüame nende edule kaasa aidata.