Eesti vanim mobiilipank tähistab esimest juubelit

Swedbank tõi esimese pangana Eestis mobiilipanga rakenduse turule kümme aastat tagasi. 2011. aastal loodud äpp oli tollal eksklusiivne nišitoode, mida kasutasid tõelised tehnikaentusiastid. Täna kasutavad seda Eestis aktiivselt üle poole Swedbanki klientidest.

Pangateenuse kasutamine mobiilis algas Eestis aga veelgi varem. Enne seda, kui Swedbank tõi 2011. aastal esimesena Eestis turule mobiilipanga oli umbes 11 aastat varem toonud tollane Hansapank turule WAP-internetipõhise mobiilipanga lahenduse. Juba siis sai vaadata kontojääki, teha määratud makseid ning uurida oma viimaste tehingute väljavõtet. WAP-teenus ise on tänapäeval juba samuti unustuste hõlma vajunud, kuna mobiiltelefonides on olemas täisväärtuslik HTML-veebilehitseja ning spetsiaalselt mobiilide jaoks loodud WML-lehtede järgi puudub vajadus.

„Tänapäeva panganduses on mobiilirakendus juba hügieenifaktor. Seda ilmestab näiteks meie mobiiliäpi eelmise aasta statistika. Mobiilipanka logiti sisse üle 100 miljoni korra, rohkem kui pooled kliendid kasutasid seejuures sisselogimiseks biomeetriat. Meie erakliendid tegid äpis 2020. aasta jooksul üle 20 miljoni ülekande,“ kirjeldab ilmekaid numbreid Swedbanki klienditeenuse juht Ede Raagmets.

Kui 2016. aastal sai Swedbanki mobiilipank viie aastaseks, siis ületas aktiivsete kasutajate number esmakordselt 100 000 piiri. Täna on Swedbanki mobiilipangal aktiivseid kasutajaid ligi 400 000.

Aina enam liiguvad mobiili ka maksed. Viis aastat tagasi, 2016. aastal ületati mobiilipangas rekordiline piir: üle 300 000 tehingu kuus. Täna teevad üksnes erakliendid ühes kuus mitu miljonit tehingut. Swedbanki andmetel kasvas möödunud aastal panga mobiilirakenduse kaudu tehtud ülekannete arv Eesti elanike seas ligi 30 protsenti. Keskmine äpi kasutaja teeb ühes kuus 7 ülekannet. Praegu teevad Swedbanki kliendid ligikaudu 40 protsenti digikanalites tehtavatest ülekannetest just mobiili vahendusel.

„Meie mobiilipank ei ole kaugeltki valmis ja see ilmselt ei saa ka kunagi valmis. Mobiilipanga kasutajate hulk kasvab iga aastaga umbes 10 protsenti ja samuti ka klientide ootused ja soovid. Eelmisel aastal lisasime uute võimalustena mobiilipanka Google Pay makselahenduse, nimemaksed ehk maksed telefoninumbri alusel, Rahakoguja ehk nutika kogumisvõimaluse, kus raha koguneb kaardimakseid tehes, personaalsed pakkumised ja mitmeid teisi funktsioone. Uusi oodatud ja kasulikke lahendusi on lisandumas õige peatselt,“ lisas Raagmets.

 

Mobiilipangaga saavad nii era kui ärikliendina hoida hõlpsalt silma peal oma kontodel ja maksetel, kasutada vidinat kiireks kontojäägi vaatamiseks, hallata oma kaarte, saada teavituse tehingute kohta, siseneda ilma täiendava sisselogimiseta internetipanka ja kasutada muid teenuseid. Swedbanki äpp võimaldab kõiki makseviise, sh Google Pay, Apple Pay ja nimemaksed telefoninumbri põhjal. Erakliendid saavad jälgida oma kulusid ja tulusid ”Minu eelarve” abil ja koguda mugavalt raha Rahakogujaga. Ärikliendid pääsed ligi ja saavad hallata mobiilipangas ka oma makseterminali. Swedbanki mobiilipank on saadaval Androidi ja iOS rakendustepoes.

Märksõnad: