Mida teha, kui unustasid oma pangakaardi PIN-koodi või internetipanga kasutajatunnuse?
Arvestades koodide ja salasõnade hulka, mida erinevate teenuste tarvis kasutame, on inimlik, kui mõne neist aeg-ajalt ära unustame.
Swedbanki eraisikute kaartide valdkonnajuht Kaari Aasrand ja nõustamiskeskuse juht Kadri Jõhvikas selgitavad, mida teha, kui oled unustanud oma pangakaardi PIN-koodi või internetipanga kasutajatunnuse.
Kui oled unustanud oma pangakaardi PIN-koodi
Kahjuks või õnneks teab kaardi PIN-koodi ainult selle omanik. Seetõttu ei ole võimalik lihtsalt panka helistada ning näiteks oma nime ja isikukoodi põhjal PIN-koodi meeldetuletust küsida. Küll aga saad ununenud PIN-koodi Swedbanki äpist piiramatu arv kordi järgi vaadata.
Iga kord, kui soovid äpis oma PIN-koodi näha, tuleb Sul vaid sobiva autentimisvahendi (Smart-ID, Mobiil-ID, PIN-kalkulaator) abil isikutuvastus läbida, pärast mida kuvatakse Sulle Sinu pangakaardi PIN-kood. Kui Sul ei õnnestu 30 sekundi jooksul kood meelde jätta, tuleb isikutuvastuse protsess uuesti ette võtta. Seejuures on äärmiselt oluline hoolitseda oma andmete turvalisuse eest ja jälgida, et keegi teine Sinu PIN-koodi ei näeks.
„Võimalus äpist PIN-koodi meelde tuletada ei vähenda mitte ainult ebamugavaid olukordi, kus inimene ei saa PIN-koodi ununemise tõttu ostu eest tasuda, vaid soodustab ka jätkusuutlikumat ressursside kasutust,“ selgitas Kaari Aasrand.
Kui aga Sinu praegune PIN-kood on liiga keeruline, mistõttu kipud seda tihti unustama, saad koodi mugavalt muuta Sulle sobivas Swedbanki pangaautomaadis.
Kui oled unustanud oma internetipanga kasutajatunnuse
„Kui Sa soovid minna oma internetipanka ning kasutajatunnust sisestades tuleb lehel ette teavitus, et sisestatud andmetes on viga, tasub kontrollida, kas sisestasid kõik andmed nii nagu vaja. Mõnikord ei olegi probleem ununenud kasutajatunnuses, vaid selles, et arvutil on midagi kogemata muudetud. Näiteks võib juhtuda, et klaviatuuril on kogemata CapsLock ehk ainult trükitähtedes kirjutamise võimalus sisse lülitatud või on kogemata muudetud arvuti sisendi keelt,“ selgitas Kadri Jõhvikas.
Kui internetipanga kasutajatunnus on siiski ununenud, palume saata digiavalduse aadressile info[at]swedbank.ee või pöörduma meie pangaesindusse, pärast mida väljastame Sulle uue kasutajatunnuse.