Avalehele
Miks tasub panka helistades ja kirjutades end identifitseerida

Miks tasub panka helistades ja kirjutades end identifitseerida

Pangaga suhtlemist tuleb aeg-ajalt ikka ette, olgu küsimuseks laenu taotlemine, kontojäägi kontrollimine või mõne muu finantsküsimuse lahendamine. Kuid miks on nii oluline oma isikut panka helistades või kirjalikult suheldes kinnitada? Loe edasi ja saad teada. 

Turvalisus

Kliendi autentimine tagab kõrgema turvalisuse taseme. See kaitseb nii sind kui ka panka võimalike pettuste eest.  

Mõni autentimata klient saab teinekord pangatöötaja peale pahaseks, arvates, et töötaja ei anna talle kogu teavet, või ei saa ta oma küsimusele üldse vastust. Asi ei ole selles, et pangatöötaja ei taha klienti aidata – põhjus on hoopis kliendi andmete ja vara kaitsmises. Kuni pangatöötaja ei ole veendunud, et räägib õige inimesega, ei tohi ta väljastada konkreetse kliendi kohta infot ega teha tehinguid või muudatusi kliendiandmetes. Sellega hoitakse ära võimaluse, et keegi helistab ja väidab enese olevat keegi, kes ta tegelikult pole, ning saab selle tagajärjel infot, mida ta saada ei tohiks.  

Kiirem teenindus 

Kui panka helistades end kõne alguses autendid, saab nõustaja keskenduda kohe sinu küsimusele. Nii hoiad kokku väärtuslikku kokku.  

Kui klient oma isikut ei kinnita, siis ei saa nõustaja paraku anda infot ta personaalsete tehingute või lepingute kohta, vaid piirdub üksnes üldise infoga. Näiteks helistab panka klient, kes ei saanud internetipangas tehinguid teha. Kui ta on end autentinud, saab nõustaja kohe hakata probleemi põhjust uurima. Kui klient oma isikut aga ei kinnita, ei pruugi pangatöötaja probleemi põhjust teada, kuna tal puudub kindlus, kas ta räägib õige inimesega. 

Personaalne lähenemine 

Kui oled end autentinud, saab sulle pakkuda personaalsemat teenindust. See tähendab, et kliendinõustaja näeb täpselt, mis teenuseid praegu kasutad ning mis teenused võiksid sulle huvi pakkuda. Näiteks oskab juhtida tähelepanu kindlustuspoliisi lõppemisele või pangakaardi kehtivusaja lõpu lähenemisele. Nii saab nõustaja olla sulle kasulikum ning pakkuda vastuseid ja soovitusi just sinu huvidest lähtudes. 

Sama kehtib kirjaliku suhtluse puhul

Pangas nõustatakse kliente peale telefoni ka kirjalikult ning sellelgi juhul kehtivad samasugused põhimõtted. 

  • Internetipanga kaudu päringu saatmine. Kui saadad panka päringu internetipanka sisse logituna, oledki sellega enda isikut juba kinnitanud ning saame anda personaalse vastuse, lähtudes sinu andmetest ja lepingutest. 
  • E-kirja teel päringu saatmine. Kui saadad oma küsimuse e-kirja teel, siis ei ole nõustaja jaoks kindlust, et tegemist on just sinuga. E-posti aadressi on üsna lihtne luua, mistõttu võidakse seda kurjasti ära kasutada, luues sinu nimega aadressi, millelt küsida infot näiteks kontojäägi või laenude kohta. Seetõttu saabki pank anda e-kirja teel vaid üldist infot ilma spetsiifiliste detailideta. Kindlam on internetipanka sisse logida ja pangateade saata. 

Kokkuvõttes – kõne alguses enda isiku kinnitamine võib tunduda tüütu, kuid võtab vaid hetke. Küll aga saad pärast seda personaalsema teeninduse ja täpsemad vastused. Pangateadete kaudu suheldes hoiad oma kirjavahetuse pangaga aga krüpteeritult ja turvaliselt ning saad kiiremad ja personaalsemad vastused. Tänu sellele saame olla sulle kasulikumad.