Avalehele
Smart-ID registreerimine liiga keeruline? Teeme selle Sinu eest ära

Smart-ID registreerimine liiga keeruline? Teeme selle Sinu eest ära

Kui Sul on nutitelefon, Eesti Vabariigi isikukood, Sa oled Swedbanki klient ja soovid muuta oma igapäevaelu oluliselt kiiremaks ja mugavamaks, siis on meile Sulle suurepärane uudis! Tänasest alates pakub Swedbank esimese asutusena Eestis ja terves Baltikumis oma klientidele võimalust vormistada pangatöötaja abiga endale Smart-ID.

Tasuta Smart-ID on digitaalne isikutuvastusvahend, millega on lihtne ja mugav kasutada nii mobiilipanka ja internetipanka, kui ka teisi e-keskkondasid. Eestis kasutab Smart-IDd juba üle 84 000 inimese ja see hulk kasvab iga päevaga. Ometi on endiselt veel palju neid, kes ei ole esimest barjääri ületanud. Selle taga on tihti hirm, et ei osata Smart-ID-d registreerida ja hiljem kasutada. Just nende inimeste jaoks oleme loonud võimaluse registreerida Smart-ID Swedbanki esindustes. Meie töötajal on aega selgitada Smart-ID toimimise põhimõtteid ning koos kliendiga läbi teha ka registreerimise protsess. Muidugi vastame ka laiemalt digiteemalistele küsimustele ja anname nõu, kuidas nutiseadmeid turvaliselt kasutada.

Milleks üldse Smart-ID kasutusele võtta?

Smart-ID on kõige kiirem ja mugavam elektrooniline isikutuvastusvahend. Eriti hästi sobib see neile, kes kasutavad mitut erinevat seadet (nutitelefon, tahvel, arvuti), kuna Smart-IDd saab korraga kasutada kõigis neis seadmetes. Smart-ID ei välista teisi autentimisvahendeid: nii saad paralleelselt jätkata ka juba harjumuspäraseks saanud ID-kaardi või mobiil-ID kasutamist.

Smart-ID saad endale jätkuvalt registreerida täiesti ise ja kodust lahkumata. Selleks leiad selge juhendi siit. Kui see liiga keeruline tundub, oled teretulnud Swedbanki esindusse.

Kuidas vormistada endale Smart-ID Swedbanki kontoris?

Smart-ID konto registreerimiseks pangaesinduses on mõned lihtsad eeltingimused: Sul peab olema Eesti Vabariigi isikukood, Sa pead olema Swebdanki klient ja omama nutiseadet (telefon või tahvel), mis töötab Androidi (4.1 või uuem) või iOSi (iOS 8 või uuem) operatsioonisüsteemil.

Aja kokkuhoidmiseks tasub enne pangaesindusse tulekut oma nutiseadmesse Smart-ID rakendus juba Google Play‘st või App Store’ist alla laadida. Aga loomulikult saab vajadusel seda teha ka koos pangatöötajaga.

Ka lapsed saavad endale Smart-ID

Algklassilapsed internetipanka tihti ei satu, kuid mobiilipangast oma kontojäägi vaatamine on mugav ka neile. Nii on ka lapsevanemal hõlpsam, sest laps ei pea helistama emale-isale, et teada saada, kui palju on kaardil raha. Lapsed alates 7. eluaastast saavad mobiili- ja internetipangas kasutada isikutuvastuseks Smart-IDd ja seda täiesti tasuta. Lisaks mobiilipangale saab Smart-ID abil sisse logida ka e-kooli ja paljudesse teistesse keskkondadesse.

Kuidas teha oma lapsele Smart-ID saad lugeda sellest postitusest. Kui aga ise pusimine liialt keeruliseks osutub, saab ka alaealistele ehk noorematele kui 18-aastastele Swedbanki klientidele vormistada Smart-ID Swedbanki kontoris. Selleks peab alla 18-aastane isik tulema pangaesindusse koos oma seadusliku esindajaga.

Kui Sa veel ei tea, mis on Smart-ID ja kuidas see Su elu lihtsamaks teeb, vaata lähemalt siit.