Avalehele
Majanduslanguse mõjud jõudsid TKM Grupi esimese kvartali tulemustesse

Majanduslanguse mõjud jõudsid TKM Grupi esimese kvartali tulemustesse

TKM Grupi esimese kvartali konsolideeritud müügitulu kasvas mullusega võrreldes 1,6% võrra ehk 221,5 miljoni euroni. Seejuures olid kasvu taga tugevad tulemused autokaubanduse- ja turvasegmentides.

Samal ajal mõjutas kasumlikkust majanduslangusest tingitud hinnasurve kõigis segmentides, mistõttu langes kulumieelne ärikasum EBITDA aastaga 5,5% võrra, 16,7 miljoni euroni.

Konkurents muutub üha tihedamaks

Selveri turuosa vähenes mullu teist aastat järjest, 16,9%-ni (2022. aastal 17,7%), mis eelkõige viitab Lidli suurenevale jalajäljele Eesti turul. Lidl on avanud 13 kauplust kuues Eesti linnas ning saavutanud kuni 5% turuosa. Prognoosime, et Lidl jätkab turuosa kasvatamist Eestis, mis mõjutab negatiivselt kõiki turuosalisi ja avaldab niigi madalate marginaalidega Eesti jaekaubanduse (ülekaalus toidukaubad) turule veelgi survet.

Pisut väiksem prognoositav kasumlikkus

Esimese kvartali tulemuste järel vähendasime 2024. aasta puhaskasumi ootust 4,6% võrra, 34,4 miljoni euroni, peamiselt kõrgema tulumaksu ja finantskulude tõttu. Samas prognoosime aastateks 2025–2026 kõrgemaid dividende, vastavalt 0,75–0,80 eurot aktsia kohta, kuna kohandame oodatavat väljamaksemäära lähemale viimase kolme aasta keskmisele, ehk 87%-le. Veidi tagasihoidlikuma oodatava kasumlikkuse tõttu langetasime aktsia hinnasihi 11 eurole (oli 11,5 eurot), kuid jätkame endiselt investeerimissoovitusega „Osta“.

Tutvu kindlasti Swedbanki soovituste taustteabega!

Käesolevas artiklis toodud väärtpaberi soovitus või sihthind baseerub analüüsil, mis sai valmis 19.04.2024 kell 16:12 ning mis avaldati 19.04.2024 kell 16:12, ent mis ei pruugi olla viimasena avaldatud analüüs. Viimati avaldatud väärtpaberi soovitus või sihthind on kättesaadav Swedbank Baltics AS aktsiaanalüüsi üksuse tasulise analüüsiteenuse tellijale.