Avalehele
Merko ehitus – suunamuutus rööbasteel

Merko ehitus – suunamuutus rööbasteel

Merko teatas taaskord Rail Balticu projekti lepingu sõlmimisest. Tänavu on alustatud 746 uue korteri ehitusega. Tõstame hinnasihi 29,5 euroni (varem 25,3) ja kordame neutraalset soovitust.

Enneolematu kasumlikkuse lõpp

Merko korterite müük kahekordistus aastaga 121 korterini võrreldes 59 korteriga 2024. aasta I kvartalis. Selle tulemuseks oli 26,1 miljoni euro suurune müügitulu. Ehitusteenuste tulud vähenesid aastaga 13,1% 59 miljoni euroni, mis meie hinnangul peegeldab olukorra normaliseerumist pärast projektide lõpptähtaegade varasemaks nihutamist 2024. aastal.

Kombineeritud 85,2 miljoni eurone müügitulu oli meie 88,8 miljoni euro suurusele ootusele lähedal, jäädes sellele vaid 4% alla. Sellegipoolest jäi 10,6 miljoni euro suurune EBITDA meie prognoosist 26,3% allapoole, kuna Merko lõpetas suurema hulga kasumlikke ehitusprojekte 2024. aastal, kui olime ennustanud.

Merko Rail Balticu projekt: uudise järgne seis.

Keskendumine kaitsele

Kui välja arvata Muuga raudteejaam, siis nüüdseks on kõik kriitilise tähtsusega Rail Balticu projektid hangetega kaetud. Teisest küljest on Leedu lubanud 462 miljonit eurot ehk 19% oma kaitse-eelarvest taristu ehitamiseks. Suurem osa Leedu kaitsetaristuga seotud kulutustest tehakse tõenäoliselt Rūdninkai sõjaväebaasi rajamiseks, mille hankes osalema kutsutud kaheksa ettevõtte seas on ka Merko.

Oleme tõstnud hinnasihi 29,5 euroni (varem 25,3 eurot) ja kordame neutraalset soovitust

29,5-eurose hinnasihi juures on Merko 2025. aasta prognoositud EV/EBITDA 11,5x, hinna ja kasumi suhtarv 14,5x ning aktsia hinna / raamatupidamisliku väärtuse suhe 2,0x, mis on kaugel nende vastavatest 10 aasta keskmistest, s.o 8,1x, 10,6x ja 1,3x. Meile näib, et turg hinnastab praegu meie 2027. aasta prognoosi parimat stsenaariumi, sest alles siis hakkavad kordajad sarnanema oma pikaajaliste keskmistega. Teisest küljest võib väita, et Merko saab praegu nõuda kõrgemat preemiat tänu ainulaadsele konkurentsieelisele Baltikumi-ülese haarde näol. Samuti on Merko üks väheseid ettevõtteid, mis on valitud osalema suuremahulistes sõjataristu- ja tsiviilehitusprojektides.

Võttes arvesse jätkuvat vähest nähtavust suure hulga avaliku sektori tellimuste tõttu, kordame neutraalset soovitust.

Merko Rail Balticu projekt: uudise järgne seis.

Aruanne on koostatud seisuga 30.05.2025 kell 11.26 ja avaldatud 30.05.2025 kell 11.26.

Juriidiline ja avalikkustamisele kuuluv teave

Loe ka teisi ettevõtete analüüse meie blogist.