Avalehele
Autoabi aitab kindlustatut kõikjal Euroopas

Autoabi aitab kindlustatut kõikjal Euroopas

Eelmisel aastal registreeris Swedbanki kaskokindlustus ligi 23 000 kahjuavaldust. Viiendikul juhtudest vajasid autoomanikud autoabi, et sõit saaks jätkuda või auto jõuaks põhjalikumasse remonti. 

Autoabi võib mõneti võrrelda inimestele antava esmaabiga erakorralise meditsiini osakonnas – ekspert hindab olukorda, pakub hädaabi ning vajadusel suunab põhjalikumale uuringule ja ravile. Autoabi peamine ülesanne on aidata sõidukiga teed jätkata. Kui see aga võimalik pole, siis toimetada auto lähimasse remonditöökotta või mehitatud parklasse. Autoabi on Swedbanki kaskokindlustusega võimalik kasutada ööpäevaringselt kõikjal Euroopas, v.a Venemaal, Valgevenes, Ukrainas, Moldovas, Gruusias, Armeenias, Aserbaidžaanis ja Türgis.

Autoabi vajavad tuhanded autoomanikud

Mullu vajas Swedbanki kaskokindlustuse ööpäevaringset autoabi ligi 5000 autoomanikku. Peamised hädaabi andmise põhjused olid käivitamisel tekkinud tõrked, rehvi purunemine või teelt väljasõitmine. „Teelt väljasõite tuleb kõige sagedamini ette talvel, kui ilmad on heitlikud ja teed libedad,“ tõdeb Swedbanki kaskokindlustuse valdkonnajuht Maria Lootsma. Mida lähemale kevadele, seda enam põhjustavad pahandust löökaugud, mis lõhuvad autorehve või tekitavad muud kahju, mille tõttu pole võimalik autoga enam edasi sõita. Sellistes olukordades on autoabist väga palju abi.“

Pikematel sõitudel ja kodust eemal olles juhtub sedagi, et kütus lõpeb otsa või ununevad võtmed sõidukisse luku taha. Vajadusel toob 24/7 autoabi Euroopa piires kohale kütuse, et saaks sõita lähimasse tanklasse; avab autouksed või transpordib sõiduki lähimasse remonditöökotta. Kuidas Swedbanki kaskokindlustuse juurde kuuluv ööpäevaringne autoabi reaalses elus toimib? Laseme juhtumitel enda eest rääkida.

Juhtum 1. Auto esmane käivitamine

Klient sõitis õhtul koju ning autoga oli kõik korras, kuid hommikul see enam ei käivitunud. Kohale kutsutud autoabi tegi selgeks, et auto aku oli külma tõttu tühjaks saanud. Autoabi aitas sõiduki esmaselt käivitada.

Juhtum 2. Uue rehvi paigaldamine

Teel olles sai sõiduki rehv torkekahjustuse ning tühjenes. Kuna rehvis olev auk oli väike, parandas autoabi selle kohapeal ning sõit sai jätkuda. Vajadusel paigaldab autoabi ka varuratta, kui see on autoomanikul olemas.  

Juhtum 3. Kütuse toomise kulu

Automaatpaneel näitas autojuhile, et ta jõuab olemasoleva bensiiniga kenasti lähimasse tanklasse sõita, kuid kütus lõppes siiski varem otsa. Kutsutud autoabi tõi kohale vajaliku bensiini, et klient saaks sõita lähimasse tanklasse. Kütuse eest peab aga klient siiski ise tasuma.

Juhtum 4. Signalisatsiooni mahavõtmine

Klient sõitis poodi, ent kui ta auto uksed avas, hakkas alarm tööle. Kuna alarm oli rikkis, ei saanud auto käivituda. Autoabi aitas alarmi maha võtta, et klient saaks auto viia parandusse.   

Juhtum 5. Sõiduki teele tõstmine

Tihedas lumetuisus sattus juht libisemisse ning sõitis teelt välja. Autoabi tõmbas lumisest kraavist auto välja, aitas kinnitada lahti läinud esistange ning sõit sai jätkuda. „Juhul, kui autoabi ei saa osutada teenuseid, et liiklemist jätkata, siis pukseerime sõiduki remonditöökotta või mehitatud valvega parklasse,“ täpsustab Lootsma.

Liiklusõnnetuste kahjud on suurenenud

Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) eelmise aasta statistika näitab, et varasema aastaga võrreldes on liiklusõnnetuste kogukahju kasvanud 9%. Selle taga on raskemate liiklusõnnetuste kasv, aga ka remondi ja teiste teenuste kallinemine. Swedbanki kindlustuse statistika järgi sattus eelmisel aastal õnnetusse pea iga kolmas autojuht. Aastataguse ajaga võrreldes on kahjujuhtumite arv kasvanud pea 13%, väljamakseid tegi Swedbanki kaskokindlustus 2024. aastal üle 24 miljoni euro eest.