Elu mugavamaks: muuda oma nutitelefon või -kell pangakaardiks
Sul on pangakaart, võib-olla isegi mitu, ning need on sul kindlas kohas rahakotis. Nii oled harjunud ja nii tundub turvaline. Ning kui on tarvis maksta, leiad järjekorras seistes kotist kaardi ja teise käega surfad ajaviiteks TikTokis – tuleb tuttav ette? Aga mis oleks, kui ütleksin sulle, et su elu võiks olla palju lihtsam?
Kui Sa veel ei teadnud, siis nutitelefon Sinu taskus, nutikell käel või nutikas aksessuaar kaelas võib olla ka Sinu rahakott. See on nutikas ja turvaline lahendus aktiivsele ja toimekale inimesele, sest nii on rahakott alati Su silme ees.
Kuidas hakata kasutama?
Kõigepealt on Sul vaja nutitelefoni, viipemakseid toetavat Garmini, Fitbiti või Xiaomi kella või Fidesmo Pay ja Manage-Mii lahendust toetavaid aksessuaare, näiteks võtmehoidjat või mõnda meelepärast ehet.
Selleks, et saaksid oma nutikat aksessuaari, telefoni või kella kasutada maksevahendina nagu seni pangakaarti, on Sul kõigepealt vaja laadida alla Swedbank Eesti pangaäpp, seadistada see peamiseks makseäpiks ja valida ostude tegemiseks viipemaksevõimalusega Mastercardi kaart. Lisaks lülita äpis sisse biomeetriline identifitseerimine, sest seda võib Sul hiljem telefoniga makstes vaja minna, kui ostusumma ületab näiteks 50 eurot.
Vaata, kuidas mobiilne viipemakse töötab
Kuidas maksta?
Nutiseadmega saad nagu pangakaardigagi maksta üle maailma kohtades, kus märkad viipemakse sümbolit ja kus aktsepteeritakse Mastecardi kaarte.
Kuni 50-eurose makse tegemiseks tee oma telefon lukust lahti ja aseta makseterminali lähedusse, nutikella kasutades vajuta kella keskset tegevusnuppu või menüüd ning puuduta rahakoti ikooni, nutika aksessuaari korral piisab ehte viimisest vastu makseterminali. Selliselt saad maksta kõikide kaupmeeste juures, kelle terminal aktsepteerib viipemakseid.
Kui summa ületab 50 eurot või oled reisil ja makse toimub teises valuutas, on vaja makse lisaks kinnitada biomeetria, parooli või PIN-koodi sisestamisega makseterminali – lahendus sõltub seadmest, mida maksmiseks kasutad.
Viipemakset saad teha ka Swedbanki äpi abil. Selleks logi sisse Swedbanki äppi, vajuta kaardi juures nupule „Maksan selle kaardiga“ ja järgi juhiseid.
Kui turvaline see on?
Iga Swedbanki mobiilne viipemakse vastab parimatele turvastandarditele, et kaitsta iga ülekannet. Lisaks saad peamistest küberturvalisuse reeglitest kinni pidades ise palju ära teha.
- Nutiseadmes kasuta alati turvalist ekraanilukku. Väldi kombinatsioone „1234“ või „0000“.
- Ära anna oma telefoni teistele kasutada.
- Uuenda regulaarselt nutiseadme tarkvara.
- Kasuta vaid ametlikke äpipoode.
- Seadista oma maksekaartide ostulimiidid ja piirangud enda tarbimisharjumustest lähtudes. Seda saad teha läbi mobiiliäpi või internetipangas.
Hea teada!
- Swedbank ei võta nutiseadmega tehtud kaardimaksete eest lisatasu.
- Kui Sinu vana maksekaart kaotas kehtivuse ja saad uue pangakaardi, aktiveeri uuesti ka mobiilsed viipemaksed.
- Nutitelefoni ekraaniluku seadete muutmise tõttu võib pangaäpp mobiilsed viipemaksed seadmes ära keelata ning paluda, et logiksid taas äppi sisse ja aktiveeriksid uuesti mobiilsed viipemaksed.