Avalehele
Rahatarkuse võistlus näitas, et noored ei taha tulevikus raha pärast muretseda

Rahatarkuse võistlus näitas, et noored ei taha tulevikus raha pärast muretseda

17.06.2022

Üle 6700 noore pani raha kasvatamise oskused proovile 1.-10. juunini toimunud veebipõhises simulatsioonimängus Cashy, milles oli eesmärk kasvatada oma raha ja püsida seejuures õnnelik.

“Ma olen alati kartnud, et tulevikus on rahaasjadega raskusi, sellepärast üritan võimalikult palju rahast õppida,” ütles mängus osalenud Juan.

Veebipõhisel rahatarkuse võistlusel oli mängijatel eesmärk kasvatada oma raha, näiteks säästmise, investeerimise või sissetulekute suurendamise abil. Samas ei tohtinud unustada enda tervist ja heaolu, sest mängu võitmisel luges nii varade maht kui ka õnnelikkus.

“Noored tahavad õppida, kuidas enda rahaline tulevik kindlustada,” rääkis rahatarkuse õpetaja ja Cashy kaasasutaja Mart Vainu. “Me tegimegi Cashy tasuta mängu selleks, et õpetada varade kasvatamist lõbusa ja lihtsa mänguga, väärtustades samal ajal ka oma tervist,” lisas Vainu.

2019. aasta rahatarkuse uuringus selgus, et noored pole rahaliste otsuste tegemisel enesekindlad – 18-19-aastaste sihtgrupis pidas ainult 17 protsenti oma teadmisi rahast kõrgeks. Cashy eesmärk on see probleem lahendada ning tänaseks on juba üle 30 000 noore rahatarkust mängu abil omandanud.

1000-eurose peaauhinna võitnud Raili kommenteeris, et tema õppis mängust investeerimisega seotud riskide kohta. “Kogu oma varaga ei tasu suurt riski kindlasti võtta, sest nii võib kogu oma rahast ilma jääda,” tõi ta välja. Teine mängija, Juan, täiendas, et “mängust õppisin, et investeerida mitmesse valdkonda, siis on väiksem võimalus raha kaotada.” 

Kolmanda koha saanud Johannes ütles, et tema õppis koolitustel käimise olulisusest. “Mulle on alati tundunud enesearengust saadav palgatõus väike, aga mängus kümne aasta jooksul kasvas palk tegelikult ikka korralikult,” ütles Johannes.

Parimad mängijad said osa 5350-eurosest auhinnafondist, sest võistlust aitas korraldada Swedbank. “Iga lapsevanem soovib, et tema lapsed saaksid elus hästi hakkama ning teeksid õigeid rahalisi otsuseid. Seepärast soovime neid rahatarkuse teekonnal toetada,” ütles Swedbanki noortepanganduse valdkonna juht Triin Jalakas.

Kõik küsitletud noored nõustusid, et neile on oluline enda rahaasjad korras hoida, sest nad tahavad olla tulevikus materiaalselt kindlustatud, finantsvabad ja enesekindlad, et nad tulevad igal juhul toime, isegi kui peaks elus juhtuma mõni õnnetus.

Cashy on eestlaste loodud veebipõhine rahatarkuse mäng, mida saab mängida tasuta aadressil cashygame.com. Cashy ja Swedbanki erimäng kestis 1.-10. juunini.

Märksõnad: Cashy

Samal teemal