Avalehele
Your Brand Up Studio asutaja Evelin Org esineb Swedbanki kohvihommikul alustavatele ettevõtjatele

Infoamps eksperdilt: persoonibrändiga tegelemine ei kannata oodata, sest muidu kujuneb see ise

Eesti ettevõtlusmaastiku toetamiseks korraldab Swedbank tasuta kohvihommikuid alustavatele ettevõtjatele. Esimene kohtumine viis üle 100 osaleja kokku persooni- ja tööandjabrändingu agentuuri Your Brand Up Studio asutaja ning koolitaja Evelin Orgiga.   

Enam kui 20aastase valdkondliku kogemusega ekspert andis sissevaate, kuidas astuda konkreetseid samme oma persoonibrändi loomiseks. Siin on viis praktilist nõuannet, kuidas ise suunata, mida teised sinust arvavad.

1. Alusta lihtsast küsimusest: miks?

Simon Sineki tuntud põhimõte Start with Why kehtib ka persoonibrändi mõtestamisel. Sinu kliente ei huvita ainult see, mida sa teed, vaid ka see, miks sa sellele pühendunud oled. Kui su „miks“ on selge, muutub ka sinu ettevõtte sõnum inimestele usutavamaks, tähenduslikumaks ja sügavamaks. Samuti aitab see sinul endal seada fookust soovitud klientide osas.

2. Vaata üle oma digitaalne jalajälg

Enamik inimesi teeb esimese taustakontrolli või infootsingu Google’is või LinkedIn’is. Selleks, et aru saada, mida inimesed sinu kohta internetist leiavad, tuleks endale regulaarselt digiauditeid teha. Selleks otsi kord kuus Google inkognito režiimis oma nime ja vaata, kas otsingu tulemused toetavad sinu soovitud kuvandit või mitte. Sarnast kontrolli tasuks ka AI platvormidel katsetada.

3. Järjepidevus on edu võti

Bränd ei sünni ühe postituse või kampaaniaga. Uuringud näitavad, et enne ostuotsuse tegemist peab inimene tarbima keskmiselt 7 tundi sisu, 11 erinevas kontaktis ja vähemalt 4 erinevas kanalis. See tähendab, et üks lööv Facebooki või LinkedIni postitus ei tee sind nähtavaks. Vali endale kindlad kanalid ja jõukohane rütm – näiteks kaks postitust kuus – ja pea sellest kinni, et tekiks järjepidevus ja kordus.

4. Ehita võrgustikku – päriselt

Ära piirdu oma persoonibrändi loomisel ainult digikanalitega – mine üritustele, suhtle inimestega ja loo kontakte. Sageli sünnivad koostööd ja kliendisuhted just sealt, mitte ainult LinkedIn’i vahendusel.

5. Pane paika oma „liftikõne“

Inimesed annavad hinnanguid sekunditega ja sageli pole infomüras ka pikalt aega enda ning oma äri lugu jutustada. Selleks, et piiratud ajaga soovitud sõnum edasi anda, on abiks läbimõeldud „liftikõne“. Lühike valem selleks on:

Mina aitan … Keda? Millega? Kuidas?

Minu tugevuseks on … sest, kuna, seda kinnitab …

Persoonibränd on seega teadlikult juhitud kuvand, mis aitab sul eristuda, jõuda õigete klientideni ja luua uusi võimalusi. Nagu ka ettevõtluses üldiselt, siis ka siin peitub edu võti pühendumises ja järjepidevuses.

Kuna brändi ehitamine võtab aega vähemalt pool aastat kuni aasta, siis on mõistlik pihta hakata juba täna. Lisamotivaatoriks on kõigile Swedbanki klientidele Your Brand Up Studio tooted ja teenused 30% soodsamad

Mis on alustavate ettevõtjate kohvihommikud?

Ettevõtlusega alustamine on sageli peadpööritav teekond ja nimekiri lahendamist ootavatest tegevustest võib tunduda lõputu. Oma äri loomisel on seega kasuks iga praktiline nõuanne ja testitud tööriistad, mis aitavad tegemist ootavaid ülesandeid kiiremini maha kriipsutada.

Selleks lükkas Swedbank käima kohvihommikute seeria, kus vabamas õhkkonnas tulevad kokku alustavad ettevõtjad ja erinevad eksperdid. Kohtumiste eesmärk on anda edasi ekspertarvamusi ja teadmisi, tekitada koht küsimuste küsimiseks, oma murede-rõõmude jagamiseks ning loomulikult ka üksteise inspireerimiseks.

2025. aastal on plaanis neli osalemistasuta kohvihommikut:

7.10 Your Brand Up Studio asutaja ja koolitaja Evelin Org persoonibrändi loomisest
28.10 Telia esindajad Holger Rünkaru ja Kristjan Aljas küberturvalisusest
4.11 CH Konsultatsioonid
2.12 Veebimajutus / Veebikool

Broneerimine

Haridusasutuse andmed

Kontaktisiku andmed

Broneering on kinnitatud

  • Ootame teid
  • Välisjalgatsid jätame garderoobi, võimalusel võtta kaasa vahetusjalatsid.
  • Tühistada saab 5 päeva enne külastust, selleks kirjutada rahatarkusekeskus@swedbank.ee

Kinnitusskiri koos juhisega saadetakse peagi teie e-posti aadressile.

Kohtumiseni Swedbanki Rahatarkuse Keskuses!

Broneerimine

Haridusasutuse andmed

Kontaktisiku andmed

Broneering on kinnitatud

  • Ootame teid
  • Välisjalgatsid jätame garderoobi, võimalusel võtta kaasa vahetusjalatsid.
  • Tühistada saab 5 päeva enne külastust, selleks kirjutada rahatarkusekeskus@swedbank.ee

Kinnitusskiri koos juhisega saadetakse peagi teie e-posti aadressile.

Kohtumiseni Swedbanki Rahatarkuse Keskuses!