Avalehele
Kuidas astuda kaupmehena kliendile samm veel lähemale?

Kuidas astuda kaupmehena kliendile samm veel lähemale?

Kaupmeestel on üha rohkem maksete vastuvõtmise valikuid nii füüsiliste müügikohtade kui ka internetimüügi jaoks. Kuidas neid moodsaid lahendusi enda heaks kasutada ja milliseid nutikaid eeliseid need pakuvad?

Ostjad eeldavad kauplejatelt üha rohkem paindlikkust – võimalust maksta kõige mugavamal moel. Niisiis aitavad kiired ja turvalised makselahendused kaasa sellele, et iga ost lõppeb eduka maksega.

Nüüd on raha küsimise lahendus olemas ka ettevõttele

Klient, kellelt kaupmees eeldab vaid sularaha, jätab suure tõenäosusega ostu tegemata. Nüüd on maksete vastuvõtmiseks aga lisandunud veel üks valik – raha küsimine, mis aitab äri ajada veel tulemuslikumalt. See lahendus on käepärane just väiksematele teenusepakkujatele, nagu pagariärid, laadakauplejad, iluteenuste osutajad ja treenerid, aga ka hooajaliselt kauplevad ettevõtjad.

Raha küsimise kasutamiseks pole kauplejal tarvis sõlmida lepingut, piisab vaid sellest, et tal on olemas nutitelefon ja Swedbanki mobiiliäpp. Makse algatamiseks on tal kaks võimalust: kas näidata äpis kliendile QR-koodi või koostada makselink ning saata see kliendile SMS-i või muu kiirsõnumiga. Klient saab mugavalt teha makse Swedbanki, SEB, LHV, Coopi ja Citadele kontolt.

Raha küsimisel puudub kuutasu, kaupmees maksab vaid laekuvate tehingute pealt. Vaata selle kohta lähemalt Swedbanki raha küsimise lahenduse lehelt.

Juhul kui maksete arv on üle 50 päevas või hakkab suuremat rolli mängima klientide teenindamise kiirus, on kasulikum valida mõni muu lahendus.

Nutiseadmes olev makseterminal on alati kaasas

Paljud kaupmehed keskenduvad müügis kindlale hooajale või kindlatele nädalatele ja päevadele. Seetõttu võib näiteks suvel kodurestorani pidajale või kevadisel taimelaadal kauplejale sobida kõige paremini terminal mobiilis. Seda lahendust saab kaardi viipemaksete vastuvõtmiseks kasutada kaupmees oma nutiseadmes, mistõttu puudub sellel nii soetamis- kui ka üüritasu. Ent mis veelgi olulisem – terminali on pea võimatu müügipäeval maha unustada.

Lahenduse kasutamiseks tuleb Google Playst alla laadida äpp Swedbank Phone Terminal ja sõlmida maksekaartide teenindamise leping. Tööd lihtsustab see, et mobiilirakendus saadab tehingute aruande õhtul ise panka. Küll aga tuleb arvestada, et makseterminalina saab kasutada Androidi operatsioonisüsteemiga mobiiltelefoni või tahvelarvutit.

Mobiilne terminal toetab ligipääsetavust

Nii mõnedki kauplejad on tõdenud, et leti külge kinnitatud makseterminalile võib olla keeruline ligi pääseda kliendil, kes soovib tasuda näiteks nutikellaga, aga ka lastel või erivajadustega inimestel. Lisaks on statsionaarse terminali paigutamise võimalused ruumis piiratud.

Selliseid muresid aitab lahendada mobiilne terminal. Restoraniteenindajad teavad omast kogemusest, kui oluline on võimalus liikuda kiiresti ühe laua juurest teiseni ning võtta kaardimakseid vastu otse lauas, kliendi juures. Aeg on raha, eriti näiteks lõunasel ajal, kui söögikohast liigub korraga läbi palju kliente. Mobiilne terminal võimaldab aega säästa nii kauplejal kui ka kliendil, sest annab võimaluse teha makseid kliendi jaoks kõige mugavamalt – igal kõrgusel, iga seadmega ja igas asukohas.

Ehkki mobiilsete terminalide üüritasu on vaid mõni euro kallim kui statsionaarsel terminalil, lubavad need pakkuda sujuvamat ja kiiremat teenindust.

Kaks-ühes-seade ühendab mobiilse terminali kassaga

Mobiilsest terminalist saab veel sammu edasi astuda. Uusima lahendusena pakume kaks-ühes-seadet, kus kassatarkvara kasutatakse otse makseterminalis. See tähendab, et teenindaja saab lauas võtta vastu tellimuse, mis saadetakse kohe kööki ja on süsteemis kättesaadav, ning klient saab omakorda seadme kaudu lauas arve tasuda.

Lisaks vajab selline kompaktne lahendus vähem ruumi, mistõttu sobib eriti hästi ka ühepäevakohvikutele ja -baaridele ning tähendab üldiselt väiksemaid püsikulusid.

Vaata kõikide kaardimaksete vastuvõtmise lahenduste kohta lähemalt Swedbanki makseterminalide lehelt.

E-poest ostmine on igapäevaelu osa

Ostmine on kolinud paljuski internetti, sest see on mugav ja turvaline – ostu saab teha ükskõik kust ja millisel ajal, vaja on vaid arvutit või nutitelefoni. Veebimaksete valdkonnaski on viimasel ajal uuendusi, et klient saaks osta veel lihtsamalt ja kiiremini.

Eestis ja mujal Balti riikides tasutakse internetiostude eest enim makse algatamise teenust (pangalinki) kasutades. Selle kaudu saab ühe lepinguga Swedbankis koguda makseid kõigi kolme riigi suuremate pankade klientidelt.

Kui lisada selle juurde kaardimaksete vastuvõtmise võimalus, on klientidel parim valik makseviisidest, lisaks saab vastu võtta makseid klientidelt üle kogu maailma. Meie kaardimakselahendus toetab ka Apple Pay ja Google Pay makseviisi. Sellisel juhul saavad kliendid osta vaid mõne hetkega, ilma et peaksid iga kord kaardiandmeid sisestama. Müüjale loob mugavust kaupmeheportaal, mida saab kasutada tehingute haldamiseks, aruannete vaatamiseks ja andmete eksportimiseks raamatupidamisprogrammidesse.

Veel üks võimalus on Linkpay. See on makselink, mis võimaldab kliendil tasuda arve soovitud viisil. Makselingi saab lisada ettevõtte kodulehele, samuti saata kliendile e-kirja, arve või QR-koodina.

Kõikide e-kaubanduse makselahenduste lepingute sõlmimine on tasuta ja kuutasu on 0 eurot.

Vaata nende võimaluste kohta lähemalt Swedbanki e-poe makselahenduste lehelt.

Nagu näha on nutikaid maksete vastuvõtmise võimalusi küllaga. Peamine on leida nende seast selline, mis vastab just sinu äri vajadustele ja on sinu klientidele kõige mugavam.

Finantsteenuseid pakub Swedbank AS. Tutvu tingimustega ja pea nõu.