Avalehele
Kuidas jõuda ideest e-poeni? Minna Sahvri näide

Kuidas jõuda ideest e-poeni? Minna Sahvri näide

Raplamaa südames koduses köögis sündinud maiustusetootja Minna Sahvri tegevjuht Siret Elmi seisis ühel hetkel iga väiketootja jaoks tähtsa küsimuse ees: veebileht on olemas, kuid kuidas jõuda klientidele mugavalt veel lähemale? Vastus on lihtne: avades oma e-poe.

Minna Sahvri lugu jääb 14 aasta taha, kui Siret alustas oma köögis esimeste katsetustega marmelaadi vallas. Alguses oli tegemist klassikalise väiketootmisega, kuid nüüdseks on ettevõte valinud selge suuna: toota vaid mahetoorainest ning pakkuda gluteenivabu marmelaade.

Enne e-poe loomiseni jõudmist oli Siret juba mitu aastat toimetanud ning maiused müügil kauplustes üle Eesti. Kuid Siretis küpses tasapisi soov hakata pakkuma võimalust maiustusi otse tootjalt koju tellida. Aga kuidas?

Veebilehe järel oli e-pood loogiline samm

Sireti sõnul oli Minna Sahvri koduleht loodud juba päris ettevõtte tegutsemise alguses, ning väga lihtsal põhjusel: et olla inimestele nähtav ja tekitada usaldusväärsust. „Usun, et kodulehe kaudu on senised kliendid ja partnerid saanud esmase info meie ettevõtte ja toodete kohta ning see on aidanud teha otsuse, kas pakutu kõnetab neid. Koduleht loob meeldiva esmamulje ja see on ettevõtte visiitkaart,“ leiab Siret. Kodulehe loomiseks pöördus Siret Veebimajutuse poole, sest see pakub terviklahendust – domeeni, kodulehte ja e-postkasti.

Tänavu jõudis Siret otsuseni, et kodulehele tuleb lisada e-pood. Ostmine on kolinud internetti, sest see on mugavam. Lisaks jääb sellisel juhul ära edasimüüjate vahelüli. Siret lisab, et temasuguse väiketootja jaoks moodustavad koduleht ja e-pood ka ilusa terviku – lehe külastaja saab väiketootja kohta lisa lugeda ning siis mugavalt kohe sealsamas ostu teha.

Enne kodutöö, siis e-pood

Koduleht oli Minna Sahvril Veebimajutuse abil juba tehtud, seega oli loogiline pöörduda e-poe loomise mõtetega samuti Veebimajutuse poole. Seejärel läks kõik juba väga kiiresti.

Kuna ettevõttel oli koduleht juba olemas, siis oli ka eeltöö tehtud, sest tootefotod ja ‑kirjeldused olid valmis. Lisada tuli makselahenduste ja kauba kohaletoimetamise osa. Kuna Siret kaupleb praegu pigem Eesti piires, siis valis ta makselahenduseks makse algatamise (endise pangalingi), mis on ostlejate seas kõige populaarsem makseviis.

E-poe arendamine on alati rätsepatöö. Pärast poe valmimist sai Siret arendajaga vajaduse korral kiiresti suhelda, et timmida oma vajadusi või lasta murekohti lahendada. Nüüd kasutabki ta poe haldamiseks iseteeninduse lahendust, kus kõik on lihtne ja kergesti leitav. „Kui jään hätta, saab väga kiiresti abi. Soovitan seda ka teistele alustavatele ettevõtetele,“ lisab ta.

Külastajate kohta annab infot igakuine statistika ülevaade. „Kuna olen arvutimaailmas üsna võhik, siis tahan, et kõik oleks hästi lihtne,“ selgitab Siret, „sealt on näha külastamisi ja kas on võetud kodulehe kaudu ühendust – saan kogu info, kuidas inimene meieni jõudis.“

Tulevikus on Siretil plaanis toodete juurde veel kvaliteetsemaid tootepiltide lisada. Muus osas soovitab ta aga hoida e-poe lihtsa, et seda oleks mugav kasutada nii kliendil kui ka kauplejal endal.

Oleme e-poe loomise juures toeks

Kui tunned end Sireti loos ära ning oled ka ise mõelnud oma ettevõttele e-poe loomisest, saame sulle sel teel olla mitmel moel abiks.

  • Meie hea partner Veebikool pakub videokursust, mille abil saad samm-sammult ise luua kodulehe ja e-poe. Swedbanki ärikliendina saad Veebikooli videokursuse tasuta (tavahind 79 eurot).
  • Viska pilk peale ka meie teistele partnerpakkumistele, näiteks Veebimajutuse, Voogi ja DPD  eripakkumisele.
  • Mõtle läbi makselahendused. Pakume makse algatamist Balti suurematest pankadest ning kaardimaksete vastuvõtmist internetis, sealhulgas kiired makseviisid Apple Pay ja Google Pay.
  • Räägime sinu plaanid läbi ja sõlmime lepingu.
  • Võidki alustada e-poes kauplemist!

Vaata lisa meie e-kaubanduse makselahenduste lehelt.

Finantsteenust pakub Swedbank AS. Tutvu tingimustega ja pea nõu.

Märksõnad: E-kaubandus, E-pood