Avalehele
Teisipäevad on kinopäevad

Teisipäevad on kinopäevad

Eesti suurima meelelahutusettevõtte Apollo Grupi Eesti kinodes käib aastas pisut alla kahe ja poole miljoni külastaja. Piilume kinomaailma, vaatame, mis ajaga on muutunud ja milline on keskmine kinokülastaja.
Samal aastal, kui Pärnus avati esimene Apollo kino, toimus tähtis muudatus ka kinomaailmas. Seni saadeti filmid kinoteatritesse 35 mm filmilintidel – iga filmi jaoks viis karpi, kust lint poolile keriti –, kuid 2014. aastal mindi üle digiversioonidele.
Tänapäeval jõuab film kinno tavaliselt füüsilise koopiana kullerteenusega või digitaalse koopiana veebi teel. Peale filmimaterjalide saadetakse kaasa autoriõiguste turvalisust tagav võti, mis filmi lahti krüpteerib ja seda esitada lubab. Samas leidub veel festivale, muuseume ja kinosid (peamiselt välismaal), mis näitavad erilistel puhkudel veel rullidel filme. Klassikaline kino on aga kõikjal läinud üle digikoopiatele. Üks stiilinäide – 35 mm filmilindi karp – on siiski olemas ka Apollo Kino Coca-Cola Plaza projektsiooniruumis.

Võta mõõtu keskmise kinoskäijaga

Apollo Grupi Eesti kinodes käib iga kuu keskmiselt paarsada tuhat külastajat. See teeb aastas kokku pisut alla kahe ja poole miljoni külastaja. Kuna filmi kõrvale haaravad paljud kaasa näksi-jooki, paneme seekord keskmise külastaja profiili kokku ta toidueelistustest lähtudes, kasutades Apollo kogutud andmeid. Kas kuulud ka nende sekka?

Kinoklassik ehk popkorn

Eelmisel aastal söödi Apollo kinodes Eestis kokku umbes poolteist miljonit liitrit popkorni, mis teeb ühe inimese kinoskäigu kohta keskmiselt pisut üle 600 ml ehk natuke alla poole väikesest näksitopsist.

Kommid

Lisaks nosib keskmine kinokülastaja seansi jooksul ära umbes 12,5 grammi kaalukomme, mida võib võrrelda pooleteise väikese TicTaci-pakiga. Kokku söödi eelmise aasta jooksul ligikaudu 30 000 kilo kaalukomme.

Kihisevad joogid

Juua armastavad Apollo kliendid enim masinajooke ehk klassikalisi Coca-Colat, Fantat ja Sprite’i. Neid joodi mullu kinosaalides ära umbkaudu 150 000 liitrit ehk natuke rohkem kui tagasihoidlikud 60 ml inimese kohta.

Soodsad kinoteisipäevad Swedbanki klientidele

Võimalust häid filme nautida ja soovi korral midagi näksida pakub Apollo raamatupoodidest välja kasvanud kinokett Eestis juba 11 kinokeskuse kokku 50 kinosaalis, lisaks Lätis ja Leedus.
Sel aastal saavad Swedbanki kliendid kasutada eripakkumist ja käia teisipäeviti Apollo kinodes käia eriti soodsa hinnaga. Logi sooduskoodi nägemiseks internetipanka sisse ning kasuta võimalust osta pilet suisa poole odavamalt!

Märksõnad: Ettevõtlus