Avalehele
Miks kaardimakse internetis ebaõnnestub?

Miks kaardimakse internetis ebaõnnestub?

Kui internetis makse tegemine ebaõnnestub, siis võib sel olla mitu põhjust. Vaatame lähemalt, millised need on ning kuidas Swedbanki internetipangas ja äpis internetis ostude tegemise võimalus aktiveerida.

Eriti oluline, kui oled lapsevanem: loe hoolikalt, mida teha, et oma lapsel kaardimaksed keelata või lubada ning selgita ka lapsele, miks ta ei saa kaardimakseid teha, kui oled kaardi kasutuse internetis keelanud.

Levinuimad põhjused

Internetiostude võimalus ei ole sisse lülitatud – Swedbanki uutel kaartidel tuleb internetiostude võimalus eraldi aktiveerida. Kui see pole tehtud, ei saa kaardiga internetis makseid teha.

Kontol ei ole piisavalt vahendeid – kui kontol pole tehingu sooritamiseks piisavalt raha, lükatakse makse tagasi.

Kaardile seatud kasutuslimiit on liiga madal – kui tehingu summa ületab kaardile seatud ostu-, päeva-, nädala- või kuulimiidi, võib makse ebaõnnestuda.

Kaart on aegunud – aegunud kaardiga ei saa makseid teha. Kontrolli kaardi kehtivusaega ja vajaduse korral taotle uus kaart.

Kaupmehe seatud piirangud – mõned kaupmehed ei aktsepteeri teatud tüüpi kaarte või teatud riikides väljastatud kaarte, mis võib põhjustada makse tagasilükkamise.

Kaupmees ei ole liitunud turvalise maksesüsteemiga – veebipoed kontrollivad, et kaardiandmed sisestanud isik on õige, ning paluvad enda isikut identifitseerida Smart-ID, biomeetria, mobiil-ID, PIN-kalkulaatori või ID-kaardiga. Kui kaupmees ei ole selle turvalahendusega liitunud, siis ei saa ka makset teha.

Oluline info alaealise kohta

Alaealine vajab makse kinnitamiseks Smart-IDd. Kuna kaardimakse internetis nõuab isiku tuvastamist äpis või internetipangas, siis juhul, kui alaealisel puudub Smart-ID, ei saagi ta internetioste kinnitada. Smart-ID saab alaealisele teha tema seaduslik esindaja.

Kuidas aktiveerida internetiostude võimalus Swedbanki internetipangas või äpis:

Swedbanki internetipangas

  1. Logi sisse internetipanka.
  2. Vali menüüst „Kaardid“ ja seejärel „Kaardi andmed ja limiidid“.
  3. Vali soovitud kaart ja klõpsa „Muuda“.
  4. Aktiveeri internetiostude võimalus, märkides vastav valik.
  5. Kinnita muudatused.

Swedbanki mobiilirakenduses

  1. Logi äppi sisse.
  2. Vali menüüst „Kaardid“.
  3. Vali kaart, millel soovid internetiostud aktiveerida.
  4. Vali „Seaded“.
  5. Aktiveeri internetiostude võimalus, lülitades „Ostud internetis“ valiku sisse.
  6. Salvesta muudatused.

Pane tähele!

  • Veendu enne internetipoest ostmist, et pood on usaldusväärne. Lisaks kontrolli, kas poe lehel on ettevõtte kontaktandmed ja teave kauba tagastamise kohta.
  • Kui näed veebipoe lehel tähiseid „Verified by VISA“ ja „Mastercard SecureCode“, võid olla üsna kindel, et saad selles poes kaardimakse turvaliselt internetipangas kinnitada.
  • Kui ostad internetist harva, siis aktiveeri internetiostude võimalus vaid ostu tegemise ajaks.

Loe veel artikleid meie igapäevapanganduse rubriigist.