Avalehele
Nädal 14: tasub turgu jälgida

Nädal 14: tasub turgu jälgida

Koostöös Kepler Cheuvreux’ analüütikutega avaldame kahe nädala tagant ülevaate Skandinaavia aktsiaturgudest. Ülevaates on 5–10 olulisemat uudist ning Skandinaavia ettevõtete analüüs koos investeerimissoovituste nimekirja ja eesootava nädala investorkalendriga. 

Koostöö Euroopa ühe juhtiva analüüsimaja Kepler Cheuvreux’ga loob unikaalse võimaluse pakkuda investoritele tipptasemel sissevaadet Skandinaavia suurimate börsiettevõtete tulemustesse.

Selle nädala aktsiaturgude ülevaade

  • Bonava: Oluliselt paranenud väljavaade
  • UPM: Põhjendame aktsia investeerimisteesi
  • Wallenius Wilhelmsen: Mõjud Francis Scott Key sillavaringust

Tähtsaimad uudised

Bonava: Oluliselt paranenud väljavaade

Finantseerimispakett, ehk uus kolmeaastane pangafinantseering, võlakirja pikendatud tähtaeg ja 1 miljardi Rootsi krooni suurune lisaemissioon, vähendab riske ja võimaldab suuremat paindlikkust. Kuna intressimäärade langetamine on silme ees, ootame eluasemeturu paranemist. Koos kulude kärpimise positiivsete mõjudega näeme lähiaastatel kasumlikkuse tugevat kasvu. Suurenenud tuluprognoosid ja madalam risk võimaldab meil tõsta aktsia hinnasihti 8 Rootsi kroonilt 12 Rootsi kroonile. Kõige optimistlikuma stsenaariumi korral võivad aktsiad kolme aasta pärast olla väärt 40 Rootsi krooni.

Bonava on NCC-st eraldatud ettevõte, mis keskendub elamute ja rajoonide arendamisele. Ettevõte tegutseb kuues riigis, millest suurimad on Rootsi ja Saksamaa. Põhirõhk on taskukohaste ja jätkusuutlike kodude arendamisel nii lõppklientidele kui investoritele valitud suurlinnapiirkondades.

Wallenius Wilhelmsen: Mõjud Francis Scott Key sillavaringust

Francis Scott Key silla kokkuvarisemine Baltimore’is pärast Dali kaubalaevaga kokkupõrget 26. märtsil, põhjustab sadamasse ja sadamast väljuvate autovedajate marsruutide ümberkorraldamist. Clarksonsi andmetel hoiatab Bideni administratsioon pikkade häirete eest Baltimore’i sadama töös (ft.com). Tegemist on USA ühe olulisema kaubasadamaga, mis moodustas 2023. aastal ligi 15% autode impordist USA-sse. Kui eeldame, et ka ekspordis oli sadama osa umbes 15%, siis kogu maht moodustas ligi 3% ülemaailmsest sõidukikaubandusest. Samas kasutavad näiteks Volkswagen ja BMW Sparrows Point terminali, mis tähendab, et neid ettevõtteid häire ei puuduta.

Tõenäoliselt kulub sadamas tavapärase liikluse taastumiseni mitu kuud. See tähendab, et osa kaubavahetusest suunatakse ümber teistesse sadamatesse, nagu Lõuna-Carolina, New Jersey ja New York, ning ooteaeg (peale- ja mahalaadimiseni) pikeneb, millel on positiivne mõju laevade kasutusmäärale sõidukite kaubanduses. Teisalt on kauba liikumise viivitusel aga vastupidine mõju. Meie arvates on mõju sõidukikaubandusele marginaalne ja lühiajaline. Autoveoettevõtete osas valmistab muret madalal tasemel tellimuste jääk, mis moodustab 37,6% olemasoleva laevastiku võimsusest ja kaubavahetuse kasvu normaliseerumine – nii jätkuva surve tõttu raskeveokite mahtudele kui ka autode müügi aeglustumise pärast. See tähendab, et kasutusmäärad ja tulud, mis on tõenäoliselt saavutanud tipud, langevad prognoosiperioodil järsult.

Wallenius Wilhelmsen on globaalne ro-ro laevanduse ja sõidukite logistika kontsern. Lisaks sellele pakutakse Wallenius Wilhelmsen Solutionsi nime all maismaa logistikateenuseid, käitades 13 laevaterminali ja üle 80 teenindus- ja töötlemiskeskust.

Laadi täispikkuses dokument koos Skandinaavia investeerimissoovitustega alla siit.

Palume tutvuda oluliste lahtiütlustega täispika dokumendi lõpus.