Nädal 52: pinged Punasel merel
Koostöös Kepler Cheuvreux’ analüütikutega avaldame kahe nädala tagant ülevaate Skandinaavia aktsiaturgudest. Ülevaates on 5–10 olulisemat uudist ning Skandinaavia ettevõtete analüüs koos investeerimissoovituste nimekirja ja eesootava nädala investorkalendriga.
Koostöö Euroopa ühe juhtiva analüüsimaja Kepler Cheuvreux’ga loob unikaalse võimaluse pakkuda investoritele tipptasemel sissevaadet Skandinaavia suurimate börsiettevõtete tulemustesse.
Selle nädala aktsiaturgude ülevaade
- Aker BP: Alustame aktsia katmist soovitusega Osta
- Maersk: Pinged Punasel merel
- Scatec: Aktsia hinna kiire kasv
- Wallenius Wilhelmsen: Mõjud kaubatee pikenemisest
Tähtsaimad uudised
Aker BP: Alustame aktsia katmist soovitusega Osta
Viimase kümne aasta jooksul on Aker BP tänu strateegilistele ühinemistele ja ülevõtmistele kasvanud ligi 635% võrra vahemikus 2014–2022. Nüüd vahetab aga ettevõtte käiku ja keskendub orgaanilisele kasvule. 2022. aastal andis Aker BP rohelise tule neljale olulisele kasvuprojektile (Yggdrasil, endise nimega NOAKA; Valhall PWP Fenris; Skarv Satellite Project ja Utsira High), et pöörata enda kasuks Norras COVIDi ajal kehtestatud ajutine tonnaažimaksukava. Meie osade summa meetodil leitud aktsia õiglane väärtus on 351 Norra krooni ja hinnasihiks seame 350 Norra krooni (hinnang põhineb Brenti naftahinna pikaajalisel prognooshinnal 70 USD-d barreli kohta ja fikseeritud USD/NOK-i valuutakursil 10,5). 17% kasvupotentsiaali tingimustes alustame taas aktsia katmist investeerimissoovitusega „Osta“.
Aker BP on Norra naftavaldkonna uurimis- ja arendusettevõte, mis keskendub naftaressurssidele Norra mandrilaamal.
Maersk: Pinged Punasel merel
Pärast al-Houthi terrorirühmituse 14. detsembri droonirünnakut Maerski kaubalaevale Gibraltar, mis ehitati 2016. a ja mille maht on 10 000 20-jalase konteineri ekvivalentühikut (TEU), otsustas ettevõte lõpetada veod Punasel merel ja suunata laevad läbi Hea Lootuse neeme. Clarksonsi laevandusettevõtte hinnangul moodustas Euroopa/Kaug-Ida mõlemasuunaline kaubandus 2023. aastal üleilmsest konteinerikaubandusest ligi 11,5%. Kui teised konteinerlaevandusfirmad suunavad samuti oma laevad ümber, tähendab see ligi 11,5% ülemaailmsele konteineripargile kaubatee pikenemist umbes 32% võrra, mis kasvatab konteineripargi nõudlust 3,6% (kui muud tingimused jäävad samaks).
Kui see oletus realiseerub ja eeldame ka 2024. aastal ligi 3% mahukasvu, siis suureneb nõudlus konteinerlaevade järele 6,6% võrra (praeguse 3% prognoosi asemel), mis tingib laevapargi kasvu 10% võrra ning see omakorda ülevõimsuse tulevikus.
Samas alaneb selle stsenaariumi korral konteinervedude hindade lühikese perspektiivi langusrisk. Hinnakirjale lisatakse aga sõja riskipreemia, millest võidavad tõenäoliselt need konteinerlaevade omanikud, kes jätkavad Punase mere kaubateede kasutamist. Meie arvates on Lähis-Ida sõjaoht Punasel merel tõenäoliselt lühiajaline, seega soovitame investoritel viimase paari päevaga tõusnud aktsiahinnast kasu lõigata ja oma positsiooni vähendada.
Maersk on Taani ettevõte, mis tegeleb peamiselt transpordi ja energeetikaga. Maersk on üks maailma suurimaid konteinerlaevade haldajaid.
Laadi täispikkuses dokument koos Skandinaavia investeerimissoovitustega alla siit.
Palume tutvuda oluliste lahtiütlustega täispika dokumendi lõpus.