4 psühholoogilist trikki, kuidas allahindluste ajal mitte pead kaotada
Kui tihti avastad, et poest kõju jõudes oled ostnud kokku kõike muud kui seda, mille järele sinna läksid? Enamik poode ja kaubanduskeskuseid kasutavad kavalaid trikke, et inimesed aina rohkem kulutaksid. Õnneks on võimalik seda mängu edukalt kaasa mängida. Kui igapäevaselt jälgid, kuidas ja miks sa oma oste teed, siis kulutad vähem ja saad tänu sellele rohkem koguda. Siin on mõned olulisemad nipid, mis aitavad Sul allahindluste ajal mitte pead kaotada.
Mõtle, mõtle, mõtle…
Kui oled poes ja haarad mõne kauba järele, hoia seda enne korvipanekut kümme sekundit käes. Küsi endalt, kas sa tõesti vajad seda? Ja ka seda, kas saaksid seda raha kusagil märksa paremini kasutada? Kui vastad esimesele küsimusele eitavalt, siis pane toode riiulile tagasi ja kõnni sealt sirge seljaga minema. Teiseks võimaluseks oma oste nutikalt analüüsida on see, kui kujutad, et enne ostu tegemist seisab sinu kõrval võõras inimene, kes pakub sama toote eest raha. Kas sa valiksid selle raha või toote?
Lükka ostuotsus edasi
Kes meist ei tee emotsioonioste? Vahel tuleb lausa ahastus peale vaadates kõiki neid riideid ja asju, mida sa mitte iial ei kanna ja mida tegelikult vaja pole. Emotsiooniostude vältimiseks võiksid iga ostu 24ks tunniks edasi lükata. See annab võimaluse leida soodsamaid pakkumisi ja ost läbi mõelda.
E-poodides pane soovitud kaup virtuaalsese korvi ja jäta need sinna 24ks tunniks. Kui selle aja möödudes endiselt kaubast huvitatud oled, siis osta südame rahuga. Kui aga mitte, siis oled taaskord säästnud raha mõttetu ostu pealt. Boonusena võib ooteajale panemisega kaasneda ka allahindlus, mille e-pood sulle saadab.
Mine poodi kindla nimekirjaga
Võimalusel poodle üldse üksinda, sest mida rohkem inimesi kaasas on, seda suurem on võimalus ka emotsiooniostudeks. Mine üksi ja mine poodi koos kindla nimekirjaga, millelt ei saa kõrvale kalduda. Kui sul on aga väärt sõber, kes oskab ratsionaalselt mõelda ja õigeid küsimusi esitada, siis võta ta kindlasti kaasa!
Ära mine poodide kavalusega kaasa
Suures ja punases kirjas “ALLAHINDLUS” torkab ilmselt kõigile silma. On teada fakt, et inimesed reageerivad punast värvi nähes kiiremini kui teiste värvivalikute puhul. Pane tähele ka seda, et poodides on kallimad tooted asetatud silmale paremini haaratavasse kohta. Vaata kindlasti üle ka kaubad, mis on välja pandud madalamal asuvatel riiulitel. Sealt võid leida märksa soodsamaid pakkumisi.