Digi test: Eesti parim mobiilipank on Swedbankil
Paljud harjumuspärased teenused, näiteks pangandus, kolivad üha kiiremas tempos mobiili. Sestap võttis Eesti suurim IT-väljaanne Digi uurida, milliseid võimalusi pakuvad Eesti pankade mobiilirakendused. Vaatluse alla võeti siin tegutsevad ja mobiilset teenust pakkuvad jaepangad – Swedbank, SEB, LHV, Nordea, Krediidipank -, lisaks Eestis arendatud Pocopay äpp ja välistegijatest Saksamaa pank N26, kes hiljaaegu samuti Eesti klientidele virtuaalselt uksed avas.
Teatame suure uhkusega hinges, et Eesti parimaks mobiilipangaks valis Digi Swedbanki mobiiliäpi! Toimetuse loal toome analüüsist välja meie mobiilipanka puudutava osa. Artikli tervikteksti saad näha ja teiste pangaäppide tulemuste kohta lugeda värskest Digi augustikuu numbrist!
Kristjan Jung, Digi peatoimetaja:
Pangakontorisse on nüüd harva asja
Swedbanki mobiiliäpp on Eesti suurima panga vääriline – viisaka välimusega, väga võimalusterohke, ent samas lihtne kasutada, kiire ja intuitiivne.
Vaatamata paljudele võimalustele on kasutajaliides ülevaatlik ja loogiline, rakendust kasutades ei tekkinud pea kordagi küsimust, kust midagi vajalikku leida võiks.
Sümpaatne on see, et äpp jätab meelde nii viimati kasutatud sisselogimise meetodi kui ka kasutajatunnuse ja mobiilinumbri, nii piisab nt Mobiil-ID abil sisselogimiseks vaid koodi sisestamisest.
Kontojääki saab Swedi mobiilipangas vaadata kas sõrmega pangaekraani ülaservast alla tõmmates või siis nutitelefoni raputades. Androidil saab kontojäägi lisada ka töölaua vidinana, kusjuures valida saab lausa kahe suuruse vahel.
Väikemakseid (kuni 30 eurot) saab teha kiiresti, panka eraldi sisse logimataja eraldi kinnituseta.
Avalehe ülanurgas saab hõlpsasti liikuda era-ja ärikliendi vaate vahel, esimene neist on heledal taustal, ärikliendile aga peetakse sobivaks soliidset tumehalli tausta. Põhimõtteliselt aitab selline kontrastne erinevus väga hästi vahet teha, millises rollis parajasti pangas ollakse ja nii väheneb ka võimalus, et ülekanne kogemata valelt kontolt teele läheb. Häda on aga selles, et erakliendina panka kasutades kuvatakse näiteks kiiret kontojääki samuti valge tekstina tumedal taustal – see aga seostub kohe ärikliendi pangaga ja see on juba potentsiaalne segadusetekitaja.
Äriklient saab mobiilipangaga ühendada isegi nutiterminali, mis võimaldab kaardimakseid vastu võtta. See on hea võimalus näiteks neile, kes aeg-ajalt laatadel käsitööd müüvad või muidu harva ning ebaregulaarselt kaarditehinguid vastu võtma peavad.
Kontaktide alt saab infot mugavalt kopeerida; telefoni, Skype’i ja e-posti lingid toimivad samuti kenasti.
Kaart kontorite ja automaatidega on mugav ja ülevaatlik, pakub sorteerimisvõimalust ja lähimate esinduste otsingut.
Push-teavitusi saab põhjalikult seadistada nii teavituse liigi kui ka miinimumsumma osas.
Investeerimisaknas saab sirvida nii aktsiate kui ka indeksite turuhindu, vaadata enda portfelli ja jälgimisnimekirja.
Kui millegi üle viriseda, siis valuutaülekannete jaoks võiks ju olla kaTransferwise’i tugi ja mobiilipanga kujundus võiks olla õige pisut vähem igav.
Kokkuvõte
Swedpanga mobiilirakenduses saab kõik vajaliku lihtsalt ja kiiresti tehtud, just selline peabki üks tänapäevane mobiilipank olema.
Swedbanki mobiiliäpi saad oma nutiseadmesse tasuta laadida Google Play’st või App Store’ist.