Swedbank lõpetab paroolikaartide väljastamise
Alates 1. veebruarist Swedbank uusi paroolikaarte enam ei väljasta. Olemasolevaid paroolikaarte saab kasutada kuni 2019. aasta 1. veebruarini. Tuleva aasta sügisel jõustuv üleeuroopaline seadusemuudatus piirab oluliselt paroolikaardiga tehtavaid tehinguid ning seetõttu muutub paroolikaart tulevikus kasutuks.
Üle 20 aasta kasutusel olnud paroolikaardid on jäänud kiirelt arenevale tehnoloogiale jalgu ning sellest tuleneb ka seadusemuudatus. Hetkel kasutab ainult paroolikaarti interneti- või mobiilipangas toimetamiseks ligikaudu 230 000 Swedbanki klienti, kuid nende arv väheneb kiiresti.
Mitu alternatiivi
Panga- ja e-teenuste kasutamiseks on juba olemas mitmeid turvalisemaid võimalusi – Smart-ID, ID-kaart, mobiil-ID või PIN-kalkulaator. Meie jaoks on äärmiselt oluline leida igale kliendile sobivaim lahendus. Kuigi paroolikaarte saab veel aasta jooksul kasutada, soovitame mõne teise vahendi kasutusele võtmist viimasele hetkele siiski mitte jätta.
Viimasel ajal on väga populaarseks muutunud Smart-ID, mis sobib hästi nutiseadmete kasutajatele – teenus on tasuta. Smart-ID on Eestis kasutusele võtnud enam kui 140 000 inimest. Smart-ID saab nii iseseisvalt nutiseadmesse alla laadida kui ka pangakontoris vormistada. Eakamatele klientidele, kes nutiseadmeid ei kasuta, võib näiteks sobida PIN-kalkulaator, mis loob automaatselt ühekordseid paroole. Pangakontori töötajad tutvustavad hea meelega, kuidas PIN-kalkulaatorit kasutada.
Kui inimene on juba võtnud kasutusele mõne alternatiivse lahenduse, ei pea paroolikaarti tingimata panka tagastama. Paroolikaardi võib panka ära tuua siis, kui plaanite sinna mõne muu toimingu pärast minna.