Huum

HUUM annab kuuma, hea leil müüb end ise

Kes ütleks ära heast leilist? Aga kuidas Sulle meeldiks, kui saun pakuks peale mõnusa enesetunde ka silmailu ja oleks tagatipuks veel ka nutikas? Kerisetootja HUUM, kes ühendab põlvkondade ülese kogemuse tänapäeva tehnoloogia viimase sõnaga, oskab Sind sellega aidata.

Siim Nellis, kolmandat põlve saunategija, teab, et hea leil ei sõltu mitte puuhalgudest ega kütteelemendist, vaid sellest, kui palju on kerises kive. Aga et senised lahendused polnud kuigi stiilsed ega ka praktilised, asus inseneriharidusega tulevane ettevõtja keriste jaoks 2011. aastal otsima moodsamat ja tõhusamat disaini. Ta pöördus EKA tootedisaini tudengite poole, kes pakkusid välja väga erinevaid lahendusi. Üks neist, veepiisast inspireeritud ja poolkerakujuline, torkas iseäranis silma. Ideed edasi arendades sai disainilahendus 2012. aastal tootmiskõlbulikuks ja nimeks DROP.

„Erinevalt varasematest saunakeristest on elektrikerisel DROP ainulaadne ümar kuju, optimaalne metallikasutus ja suur kivide mahutavus, tänu millele annab keris puuküttekerisele sarnast mahedat leili,“ kirjeldab Siim, kelle sõnul on kõikides HUUMi keristes väga palju kive ja seetõttu on nende leil ka pikk ja pehme nagu suitsusaunades.

Edukas müük ilma traditsioonilise turunduseta

DROPist hakkas asi liikuma ja 2013. aastal rajas Siim Tartus HUUM OÜ. „Eks alustamine oli keeruline, seda ei ole mõtet salata,“ räägib ta. „Esimesed kerised valmisid minu enda elutoas.“ Toonased töötajad meenutavad, et kui esimest korda müüdi korraga maha terve kaubaaluse täis kaupa, peeti maha suur pidu. „Aga kui tahtmine suur ja asi tegelikult ka hea, siis läheb pall veerema. Hea sõna levib nagu leil hästi ventileeritud saunaruumis. Hoogu andis juurde ka 2015. aastal võidetud Red Dot’i disainiauhind . Edasimüüjad hakkasid ise pöörduma meie poole ja kuni tänaseni me traditsioonilises mõttes turundust ei olegi pidanud tegema. Kõik, mis valmis saime, oli juba ette müüdud,“ on ettevõtja rahul.

Tugev edasimüüjate võrgustik välisturgudel

Disainkerised lähevad nagu soojad saiad kaubaks nii koduses Eestis kui ka välisturul, neid võib leida nii väikestest korterisaunadest, saunamajadest, Eesti saatkondadest, hotellidest-spaadest kui ka mõne nimeka kliendi kodust. Näiteks ehitatakse praegu Saksamaale kuulsa Ameerika arhitekti Ray Kappe kujundatud maja, mille sauna südameks on HUUMi keris HIVE.

„Meie ärimudel on üles ehitatud edasimüüjatele, kelle kaudu kõik soovijad HUUMi tooteid osta saavad. Meie edasimüüjate võrgustik on kasvanud suureks ja tugevaks. Suurematel turgudel on meil üks maaletooja, kes omakorda varustab väiksemaid edasimüüjaid. Selline lähenemine tundub meile efektiivsem, kui omada müügimeest iga riigi jaoks,“ avab Siim ettevõtte köögipoolt.

Rahvusvahelisele turule jõudmine ei ole siiski lihtne, selleks on ettevõttes tehtud väga visa ja kannatlikku müügitööd. „Osa tänaste välismaiste partneritega oleme hakanud suhtlema neli aastat enne müügitegevuse algust,“ toob ettevõtja näite. Samas, mida nimekamad kliendid või edasimüüjad endale võita, seda lihtsam on leida uusi edasimüüjaid. Lisaks on pakutav toode Siimu sõnul tehnoloogiliselt niivõrd uudne, et valdkonna spetsialistid on olnud sellest lummatud.

Innovatsioon – küta sauna mobiiliäpiga

Ettevõtte eesmärk on loomulikult edasi kasvada. Viimase kolme aasta keskmine kasv on olnud 150% aastas. Et aga praegu on maailmas segased ajad, on 2022. aastal eesmärk kasvada 35%. Selle saavutamiseks on aasta suurim eesmärk siseneda Jaapani turule. Loomulikult arendab ettevõte edasi ka uusi ja olemasolevaid tooteid. Hetkel on töös enam kui 15 arendust. Mõned neist pisemad edasiarendused, mõned maailma jaoks täiesti unikaalsed lahendused.

Üks innovaatiline lahendus, mida maailm enne HUUMi veel ei tundnud, on võimalus juhtida kerist distantsilt. Selleks lõi ettevõte 2014. aastal ainulaadse saunakerise juhtsüsteemi UKU, millega saab kerise sisse lülitada oma nutitelefonist. Nii ootab Sind koju jõudes ees juba soe saun.

Praeguseks on olukord juba selline, et HUUMis töötab 22 entusiastlikku saunafänni, kerised liiguvad sihtturgudele konteineritega, käimas on ehitustöö, mille tulemusel kerkib ettevõtte jaoks 4000 m2 tootmis- ja 500 m2 kontoripinnaga hoone, ning samal ajal ehitatakse üles ka oma turundus- ja müügiosakonda. Eelmisest aastast on ette näidata veel kaks Red Dot´i disainiauhinna võitjat – elektrikeris CLIFF ja sauna juhtpult UKU.

Hüva nõu alustavatele ettevõtjatele

Usk tootesse/teenusesse

Neile, kel mõte oma ettevõtte loomisest mõlkumas, aga algus siiski veel tegemata, soovitab saunaspetsialist tegelda sellega, millesse ise usud. „Kõige tähtsam on olla kindel, et sinu toode või teenus on hea ja unikaalne. Kui sina seda usud ja oled veendunud, siis on võimalik see ka maha müüa. Probleemidesse ei tasu kinni jääda ning oluline on toode majast välja saada.“ Näitena tõi ta levinud eelarvamuse, et elektrikerisega head leili ei saa. Mees aga leidis probleemile lahenduse, oli selles ise veendunud ja asus müüti julgelt murdma. Nagu näha, edukalt.

Head inimesed

Ettevõtte arenguks on HUUMi rajaja hinnagul vaja leida head inimesed, kes on oma ala spetsialistid, aga ka loomult head ja toetavad. „Ettevõtluses tuleb ette palju takistusi ja ootamatuseid, aga kui tiim hingab samas rütmis, siis purjetatakse karide vahelt edukalt läbi. Võin uhkusega väita, et HUUM on kamp väsimatuid uuendajaid, kes võtavad status quo ja kukuvad seda kõigutama. Kokku on saanud inimesed, keda ühendab kirg tänapäeva tehnoloogiate vastu kui ka tahtmine nutikad lahendused sauna maailmas rakendada,“ räägib ta.

Töötajate motiveerimiseks soovitab ettevõtja arvestada töötajate elu ja huvidega väljaspool tööd. Näiteks on HUUM toetanud mootorratastega mäkketõusu üritusi, kuna nende tehnilise toe spetsialist on ihu ja hingega motomees. Või näiteks on paljudesse taliujumiskeskustesse toetuse korras paigaldatud HUUMi kerised, kuna nii mõnigi tiimi liige tegeleb aktiivselt talisuplusega.

Konkursid

Samuti soovitab Siim ettevõtteil osaleda erinevatel konkurssidel. „See annab väga head tagasisidet tehtud tööle ja kui läheb hästi, on see kui pai ja annab raketile kütust, et edasi põrutada,“ sõnab ta.

Elu lihtsustavad teenused

Kes rihib välisturge, võib väikese, kuid kasuliku abimehena endale rahakotti pista Swedbanki ärikliendile mõeldud kuldkrediitkaardi. „Sellega kaasnev ostukindlustus, reisikindlustus ja lennujaamade loungi’de ligipääs on suure reisimisvajaduse korral hindamatu kaaslane,“ kinnitab Siim, kel on Jaapani turule jõudmiseks vaja kindlasti pikemaid sõite ette võtta.