Avalehele
Swedbank hinnati Eesti kõige jätkusuutlikumaks pangaks

Swedbank hinnati Eesti kõige jätkusuutlikumaks pangaks

Swedbank on Eesti pangandussektori kõige jätkusuutlikum kaubamärk, kinnitab värske Euroopa suurim kaubamärkide jätkusuutlikkuse uuring. Võrreldes 2023. aastaga tõusis Swedbank üldises edetabelis 11 kohta.

Sustainable Brand Index by SB Insight on Euroopa mastaabis kõige laiaulatuslikum jätkusuutlike kaubamärkide uuring, mis reastab brände vastavalt sellele, kuidas tarbijad neid jätkusuutlikkuse alusel tajuvad. 2024. aasta uuringu tulemustest selgus, et üldises Eesti kaubamärkide edetabelis tõusis Swedbank 11 koha võrra, jõudes oma kõigi aegade kõrgeimale, 13. positsioonile.

Swedbanki jätkusuutlikkuse valdkonnajuht Maris Riim väljendas heameelt tulemuse üle: “Oleme tõeliselt rõõmsad, et meie pühendumust jätkusuutlikkusele on hakatud rohkem märkama, mida tõestab korralik tõus edetabelis. See kinnitab, et oleme endiselt õigel teel, olles jätkusuutlikkuse alal pangandussektoris eestvedajad”.

Huvi pöördus tõusule

2011. aastal alguse saanud uuringut viiakse läbi Põhjamaades, Madalmaades ja Baltikumis. Selle metoodika tugineb kahe peamise komponendi – keskkonnaalase ja sotsiaalse vastutuse – hindamisele. Uuring annab ülevaate tarbijate teadlikkusest ja suhtumisest brändide vastutustundlikkusesse. 2024. aastal osales uuringus 82 300 inimest kaheksast riigist, hinnates 1617 kaubamärki 36 erinevast sektorist, sealhulgas pangandusest, elektri- ja soojusenergiast, toiduainetööstusest, telekommunikatsioonist jne. Eestis läks hindamisele 50 kaubamärki. Eesti jätkusuutlike brändide edetabeli esikolmiku moodustasid Rimi, Coop ja Elron. Pankadest järgnesid Swedbankile (13. koht) LHV (24. koht), Coop Pank (28. koht), SEB (29. koht) ja Luminor (48. koht).

Huvitaval kombel selgub uuringust, et kuigi Baltikumis on jätkusuutlikkusega seotud teemade vastu huvi viimase viie aasta jooksul üldiselt langenud, on see 2024. aastal Eesti ja Läti elanike hulgas taas kasvuteele pööranud. Uuringus osalenutest kinnitas ligi 50%, et räägivad jätkusuutlikkuse teemadel oma lähedastega pigem tihti.

Teod sõnade taha

Siiski, jätkusuutlikkuse teemade kommunikatsiooni usaldusväärsuse osas on näha murettekitavaid märke. Eesti tarbijate usaldus on langenud poole võrra, mis rõhutab tugevat vajadust rohepesu vältida ning ettevõtetel oma sõnade taga seista. “See on selge märk, et kuigi inimesed hoolivad jätkusuutlikkusest, on oluline, et ettevõtted ei räägiks ainult vastutustundlikkusest või ei kasutaks seda oma brändi turundustööriistana, vaid ka tegutseksid tõsiselt selle nimel, et jätkusuutlikke põhimõtteid järgida,” selgitab Riim.

Swedbanki väljapaistvus jätkusuutlikkuse alal on eriti tähtis ajal, mil maailm seisab silmitsi üha suuremate keskkonna- ja sotsiaalsete väljakutsetega. „Oleme teadlikud, et pangana on meie vastutus jätkusuutlike teemade eestvedamisel suur ja me mitte ainult ei kujunda panga tulevikku, vaid ka kogukonda ja keskkonda laiemalt,“ lisas Riim.

Vaata ka, kuidas Sinu ettevõte võiks saada jätkusuutlikumaks.