Avalehele
Virtuaalsest visiitkaardist e-poeni – kuidas luua silmapaistev koduleht?

Virtuaalsest visiitkaardist e-poeni – kuidas luua silmapaistev koduleht?

Üha sagedamini puutume ettevõtetega füüsilise ruumi asemel kokku ainult veebis. Koduleht võib anda konkurentsieelise või vastupidi, peletada kliente eemale. Millest oma veebikodu luues lähtuda? Siin on mõned näpunäited, mis aitavad alustaval ettevõtjal fookust sättida.

Mõtle läbi kodulehe funktsionaalsus

Kodulehe puhul tuleks esmalt lahti mõtestada, millist rolli see äris mängima hakkab. Asjata ei öelda, et veebileht on ettevõtte visiitkaart. Mõnikord on kliendi jaoks kõige olulisem info hoopis Google’i kaardirakenduses või Instagramis ning piisab lihtsa kujundusega veebilehest, kus märgitud vaid kontaktandmed.

Virtuaalsest visiitkaardist enamat on vaja juhul, kui ettevõtja pakub kodulehe kaudu ostmise võimalust või soovib usaldusväärsuse tekitamiseks esitleda oma portfooliot. Või vajab seda lahendusena, kuhu koondada ülevaatlik info äripartnerite jaoks. Sellisel juhul on tarvis e-poe lahendust või galeriifunktsiooni. Seega tasub esmalt paika panna siht: milliseid kliendi ootusi ja vajadusi peab koduleht täitma?

Veebilehel on samuti püsikulud

Kui on teada, mida kliendid või partnerid vajavad, saab suuna paika panna. Sageli on alustavatel ettevõtjatel tarvis veebilehte, mis täidaks e-poe funktsiooni. Põhimõtte „mida rohkem, seda uhkem“ võiks siinkohal ära unustada, eriti väiksema eelarve korral. Vastupidi, „uhkem“ võib e-poe puhul tähendada ebavajalikku ja asjatult kallist lahendust, mille funktsioone sageli tarvis ei lähegi.

Veebilehte luues tuleb arvestada vähemalt kaht liiki kuluga: esiteks kodulehe loomisega seonduvate väljaminekutega, ent teiseks püsikuludega, seda ka lihtsama veebikodu korral. Lisaks domeeni- ja serveritasule vajab veebileht aeg-ajalt hooldamist ja parendamist. Tehniliselt keerukama lahenduse korral võib spetsialisti abi olla tarvis iganädalaselt. Sellega tuleks eelarvet planeerides arvestada.

Üks maailma levinumaid veebiplatvorme kodulehe loomiseks on WordPress – see on turvaline, sisu haldamine on mugav ja valikus hulk lisamooduleid.

Uuri e-poe platvorme

Ehkki spetsialistide nõu on hindamatu väärtusega, leiab internetiavarustest palju platvorme, mida saab tasuta proovida või suisa tasuta kasutada. Seega on igati hea mõte esmalt ise võimalustega tutvuda. Jälgida tasub, et koduleht oleks turvaline, mugav kasutada ja ka kaasaegne – pole ju mõistlik luua lahendust, mis on juba aasta pärast aegunud.

Eesti e-kaupmeeste seas levinuimad platvormid on WooCommerce, Magento, OpenCart, PrestaShop, ShopRoller ja kodumaine Voog. Nende puhul tasub hoida tähelepanu muuhulgas tehnilise toe kiirusel ja võimekusel.

Mõtle algusest peale tehniliselt

Ilmselt on paljud meist olnud olukorras, kus e-poest ostes selgub, et valikus pole sobivat makseviisi, näiteks ei ole teenusepakkuja loonud kindla panga või kaarditüübi kaudu tasumise võimalust. Sageli jätavad kliendid tehingu sellises kohas pooleli. Seetõttu on eriti e-kaubanduses tegutsedes oluline mõelda detailidele.

Kas teadsid, et rahvusvahelistel maksesüsteemidel Mastercard ja Visa on turvalisuse tagamiseks välja töötatud nõuded, millele veebipoed peavad vastama? Nii e-poe nõuete, populaarsete veebiplatvormide liidestuste kui ka mugavate makseviiside kohta leiad vajalikku infot Swedbanki veebilehelt. Paljud teenusepakkujad pakuvad e-poe loomiseks soodustusi. Swedbanki e‑kaubanduse makselahendused ühilduvad platvormidega WooCommerce ja Voog ning meie kliendid saavad e‑poe käima lükata soodustingimustel.

Analüüsi konkurentide veebilehti

Ettevõtjana tasub meenutada ka enda kogemust kliendina. Millise teenusepakkuja e-pood jättis hea mulje? Millise kodulehe visuaalse lahenduse võiks oma kodulehel eeskujuks võtta? Enamasti ei pea ise jalgratast leiutama, sest alustavale ettevõtjale sobilikud lahendused on keegi kuskil juba varem loonud.

Seetõttu tasub hoolega internetis ringi vaadata, teha nimekiri eeskujuks olevatest kodulehtedest ning katsetada konkurentide e-poode. Pealegi annab konkurentide tegemistega kursis olemine ka hea konkurentsieelise!

Swedbankis on äriga alustamine lihtne. Tule vaata lisa meie alustava ettevõtte lehelt.

Finantsteenust pakub Swedbank AS. Tutvu tingimustega ja pea nõu.

Märksõnad: Digilahendused, Ettevõtlus