Avalehele
Äriideede konkurss Bright Minds toob ligi 400 õpilast ettevõtlusele lähemale (video)

Äriideede konkurss Bright Minds toob ligi 400 õpilast ettevõtlusele lähemale (video)

29.11.2016

Teist aastat korraldab Swedbank koostöös Tallinna Tehnikaülikooli innovatsiooni- ja ettevõtluskeskus Mektory Tehnoloogiakooliga koolinoorte äriideede konkurssi Bright Minds. 24. novembril toimunud avaüritusel osales ligi 400 ettevõtlushuvilist noort üle Eesti.

Nii suur huvi konkursi vastu TTÜ innovatsiooni ja ettevõtlussuhete prorektor Tea Varrakut ei üllatanud. „Liiga tihti alahinnatakse noori, arvates, et nende huvide ampluaa on kitsas. Meie TTÜ Mektorys näeme kooliõpilastes särasilmseid noori, kes huvituvad nii ettevõtlusest kui ka inseneeriast,“ kinnitas Varrak. „Start-up maastik on hetkel võimalusterohke ja see kindlasti tõukab tagant ettevõtlushuvi tekkimist ka noorte seas.“ TTÜ aitab oma algatuste ja tegevustega igati kaasa majandusarengule, kaasates noori kui asjatundlikke tulevasi ettevõtjaid.

Bright Mindsi mentorid on Swedbanki töötajad

„Noored saavad Bright Minds programmi raames läbi teha oma esimesed katsetused ettevõtluses ja oleme neile seejuures nii koolitajate kui mentoritena toeks. Julgustame neid, et kõige väärtuslikumad kogemused sünnivadki ise proovimisest ja ka oma vigadest õppides. See kuulub nii koolipingis kui hiljem päris ettevõtluses arengu juurde ja on tihti kõige edasiviivam osa sellest,“ ütles Tauno Vanaselja Swedbanki korporatiivpanganduse juht ja teist aastat Bright Mindsi mentor. Sellel hooajal annab mentorina Bright Mindsi oma panuse 14 Swedbanki töötajat, igas programmis osalevas maakonnas 2-3.

Bright Mindsi avaüritusel jagasid oma kogemusi mullused võitjad. Toimus paneeldiskussioon idufirmade Reverse Resources, SprayPrinter ja Shipitwise esindajatega. Päeva lõpetasid ideede genereerimise töötoad panelistide ja ekspertide eestvedamisel. Sotsiaalmeediahuvilistele rääkisid valdkonnagurud Martti Hallik ja Kairi Killing sellest, kuidas oma brändi sotsiaalmeediaga üles ehitada.

Koolitusprogramm kestab neli kuud

Nüüd seisab ees neljakuuline koolitusprogramm Hiiu-, Pärnu- ja Jõgevamaal ning Ida- ja Lääne-Virumaal. Igas maakonnas toimub neli koolituspäeva, mis keskenduvad ideede genereerimisele ja meeskonna moodustamisele, turu ja sihtrühma analüüsile, müügi- ning turundusteemadele ja oma idee esitlemisele.

Märtsi lõpus oodatakse konkursil osalevate tiimide äriidee kirjeldust ühel A4-l koos videotutvustusega. Laekunud ideedest valib žürii välja 20 finalisti, kes saavad oma ideed esitleda finaalis 21. aprillil 2017. Osalemisele vanusepiirangut ei seata.

Bright Minds toetab noorte tulevikku

Kõik täies mahus koolitusprogrammi läbinud ja tähtajaks konkursitööd esitanud noored saavad soovi korral ka TTÜ tunnistuse. Bright Mindsi auhinnafond on 8000 eurot. Lisaks paneb Swedbanki Rahaasjade Teabekeskus konkursil välja eriauhinna ideele, mis muudab lihtsamaks igapäevase rahaasjade korraldamise, olgu selleks siis planeerimine, säästmine, eelarve pidamine, investeerimine või vastutustundlik finantskäitumine.

TTÜ Mektory äriideede konkurssi toetab lisaks Swedbankile ka Euroopa Sotsiaalfond ja Zoombook.

Lisainfo konkursi kohta: www.ttu.ee/brightminds.