Avalehele
Elektriauto ettevõttes – võimalus või võimatus?

Elektriauto ettevõttes – võimalus või võimatus?

Autotootjad toovad turule üha enam elektriautosid ning nende kasutusomadused on sisepõlemismootoriga liikuritega juba üsna sarnaseks muutunud. Paljud keskkonnateadlikud ettevõtjad on elektriautode kasutamisega algust teinud ning neid oma autoparki võtnud. Kas elektriauto oleks juba sobilik valik igale ettevõttele?

Kõigepealt peab elektrisõiduk muidugi sobima ettevõtte spetsiifikaga. Elektriautode ühe laadimisega läbisõidud jäävad täna üldjuhul alla 400 km ja kui läbisõit on suurem, siis muutub elektriauto natuke probleemseks. Samuti tuleks hoolikalt mõelda, kui auto peab sõitma pikemaid distantse maanteedel. Maanteekiirusel on energiakulu suurem kui linnas ning nii tühjeneb ka aku kiiremini. Jaapani ja Korea päritolu autod aitab siinkohal hädast välja ELMO kiirlaadija võrk, mis katab kogu Eesti, kuid Euroopa ja USA sõidukid kasutavad teist pistikustandardit. Õnneks see mure peagi kaob, kuna ELMO võrgu üle võtnud Elektrilevi viib peagi läbi jõulise võrgu uuenduse ning nende laadijad hakkavad toetama kõiki elektrisõidukeid.

Elektriauto peamine laadimine peaks toimuma ikkagi selle parkimise ajal. Kui ettevõtte autod pargivad öisel ajal ettevõtte territooriumil, siis saab neile suhteliselt mõõdukate kuludega paigaldada laadijad ning laadimisele kuluv elektrienergia lisandub lihtsalt igakuisele elektriarvele. Kui autod on päeval sõidus ja “ööbivad” kasutaja juures kodus, siis on lugu pisut keerulisem. Kasutaja võib küll koju paigaldada laadija, aga sellisel puhul on ettevõttel keeruline elektrikulu tasuda. Samas muutub elektriautole üle minnes kütusekulu imepisikeseks – ühe enimlevinud elektriauto – Nissan Leaf’i puhul on “kütusekulu” ühe kilomeetri kohta vaid ca 2,4 senti. Tänu sellele saab tõdeda, et täna veel suhteliselt kõrge soetusmaksumuse juures on elektriauto ja sisepõlemismootoriga auto kasutamise kogukulu suhteliselt sarnane.

Mingeid täiendavaid piiranguid kaasaegne elektriauto ei sea, kuid vanade tehnoloogiatega kaasnenud puudused on müütidena paljuski veel elus. Tänapäevane elektriauto ei karda külma ja tema läbisõit ei vähene märkimisväärselt. Akud peavad pidevale laadimisele hästi vastu ning nende mahtuvuse vähenemine ka kuuekohaliste läbisõidunumbrite puhul pole märkimisväärne. Võrreldes traditsioonilise sisepõlemismootoriga autoga hoolduskulud suuresti puuduvad – kuna elektrimootoris on loetud liikuvad osad, siis põhimõtteliselt vajavad elektriautos hooldust vaid veermiku detailid ja salongi õhufilter.

Elektriauto finantseerimisel ja kindlustamisel tuleb partnerit hoolikalt valida – on progressiivseid pakkujaid, kes suudavad väga mõistliku hinnaga teenuseid pakkuda, kuid on ka selliseid, kelle pakkumised esmapilgul jahmatava panevad.

Kokkuvõttes, elektriauto on juba täna paljudele ettevõtetele täiesti mõistlik ja ratsionaalne valik. Lähiajal, kui uute elektrisõidukite hinnad langevad veelgi, siis muutub nende kasutamise majanduslik efekt tuntavaks. Lisaväärtusena tulevad kaasa vaiksem ja erksam kulgemine ning õigus sõita ühissõidukiradadel. Kõige tipuks ka veel teadmine, et olen kaasa aidanud meie koduplaneedi looduse säästmisele!

Elektriautode teemal toimub novembris Tallinnas kaks põnevat sündmust

15.-17. novembril leiab aset Elektriautofestival Elektra 2019, kus huvilised saavad tutvuda kõikide Eestis müüdavate elektriautodega, samuti antakse täielik ülevaade kõikidest elektriauto soetamise ja kasutamisega seonduvatest aspektidest. Võimalik on teha proovisõite erinevate elektriautodega. Üritus on tasuta.

Konverentsi eesmärk on tuua kokku osapooled, kelle tegevustest elektriautode levik sõltub või kelle elu see mõjutab. Konverentsile on oodatud ideid ammutama ja mõtteid vahetama inimesed, kes näevad elektromobiilsused pigem võimalusi kui probleeme.

Konverentsi programm

Swedbanki kliendid saavad konverentsil osaleda soodushinnaga 190 eurot + km, kasutades registreerumisel sooduskoodi „Swedbank“.

(päisefoto: Nissan)

Märksõnad: Autotootja