Avalehele
Prototron aitas Bikeepil konkurentidest ees olla

Prototron aitas Bikeepil konkurentidest ees olla

2016. aastal Prototronilt rahastuse saanud innovaatilise parkimissüsteemiga rattaparklate looja Bikeep laieneb peagi Bangkoki, Washingtoni ja Brüsselisse ning sel nädalal tullakse Eestis välja rakendusega, mille abil on võimalik broneerida koht jalgrattaparklas.

Ühtekokku on Bikeepil üle miljoni kasutaja ja 1000 parkimiskoha üle kogu maailma. Ja kõige muljetavaldavamaks numbriks on – 0 – Bikeepi parklatest pole kunagi ühtki jalgratast varastatud.

“Edu ja laienemine pole meie jaoks üllatusena tulnud. Oleme alati teadnud, et Bikeepi näol on tegu lahendusega, mis sobitub paljudele turgudele ja oleme järjest oma eesmärke täitmas. See on tegelikult alles algus,” kinnitas ettevõtte juht Kristjan Lind, kes on Bikeepi peakontori kolinud San Franciscosse.

Igapäevaselt töötatakse 10-liikmelise meeskonnaga selle nimel, et olla jätkuvalt maailma turvaliseim ja mugavaim jalgrattaparkla. Bikeepi parkimissüsteemil on ööpäevaringne klienditeenindus: kui keegi üritab jalgratast varastada, läheb tööle alarm ja kohe saab signaali ka turvafirma.

Elektrirattad muutuvad tavaliseks

Viimaste aastate arengute tulemusel saab Bikeepi parklas laadida ka elektriratast. Elektrirataste laadimisel astuti suur samm edasi paljuski tänu Prototronile, kus ideed katsetati. Kuna tegemist on paljuski tulevikku suunatud arendusega, aitas Prototron Bikeepil olla konkurentidest ees.

“Elektrirataste laadimine ei ole veel kaugeltki valmis, Prototroni toel tegime esimesed töötavad prototüüp- lahendused, mis aitasid meil mõista selle sektori üksikasju oluliselt detailsemalt. Seega ühest küljest käib meil praegu töö, et elektrirataste laadimine suuremas mahus Bikeep parklatesse integreerida ning teisalt keskendume aktiivselt olemasoleva nutiparkla kui toote eksportimisse,” avaldas Lind, kelle sõnul on Prototron ideaalne võimalus just neile, kes soovivad oma ideed katsetada ja edasi arendada.

“Paberil tunduvad kõik ideed fantastilised ja lihtsasti teostatavad. Prototron sunnib ideesse sügavamalt süübima ja asja detailideni läbi mõtlema – selleks, et Prototroni tugi saada tuleb läbida üsna mitu võistlusvooru, kus erinevad eksperdid idee “veekindlust” testivad. Selleks, et see kõik edukalt läbida on lisaks ideele vaja ka protsessi ärilise poole mõistmist, kompetentsi lahenduse valmis töötamiseks ning  konkreetse töökava koostamist.”

19 miljonit eurot

Bikeepi viisaastaku plaan näeb ette toote ja kontseptsiooni lihtsustamist ja standardiseerimist. „Viie aasta jooksul tahame saavutada olukorra, kus Bikeep on pigem rattaparkimise norm kui midagi erilist,” lisas Lind.

2012. aastal Swedbanki, Tallinna Teaduspargi Tehnopol ja Tallinna Tehnikaülikooli poolt asutatud rahastu Prototron eesmärgiks on toetada alustavaid ettevõtjaid ja leiutajaid rahaliselt esimese töötava tootenäidise ehk prototüübi väljatöötamisel. Prototroni rahastule on senistes taotlusvoorudes esitatud enam kui 2800 nutika idee, mis on järgnevates investeerimisvoorudes kaasanud üle 16 miljoni euro.