Avalehele
Uus äriidee eeldab teostamiseks usku iseendasse (video)

Uus äriidee eeldab teostamiseks usku iseendasse (video)

Veel viis aastat tagasi ei osanud sisekujundaja taustaga Urmas Sarapuu ettegi kujutada, et asub peagi tootma valgusteid, mis hakkavad kaunistama sadade inimeste kodusid ja jõuavad maailmakuulsatesse sisustusajakirjadesse. Praegu müüakse aga Sarapuu toodetud meeleoluvalgustit – SU Valgus – lisaks Eestile veel Austraalias, Šveitsis, USAs ja ka Venemaal. Ja see on alles algus!

Vajadusest sünnib geniaalne uus äriidee

Mööbli tootmist õppinud Sarapuu, kes on tegutsenud ka kinnisvara- ja sisekujundusmaastikul, jõudis oma ettevõtte asutamiseni umbes viis aastat tagasi, kui nägi, et elutoa suure akna all olnud taim justkui kadus pimedusse. Urmasele meenus lapsepõlvest mälestus kaunist jõulukuusest, mida valgustas põrandale asetatud prožektor.

„Hakkasin poodidest otsima, kas keegi pakub mõnda lahendust, mille abil saaks taimede ilu ka pimedas välja tuua. Ja sellist asja polnud,“ meenutas Sarapuu ja lisas: „Läksin oma kunagise kursusevenna juurde ja joonistasin talle tootenäidise. Ta ütles – Urmas, uskumatu, see on ju geniaalne lahendus! Nii lihtne, samas nii võluv!“

Rahasüstid panid ettevõtte kasvama

2013. aastal sai Sarapuu rajatud osaühing SU Valgus EAS-ilt alustava ettevõtte starditoetust tootearenduseks ja põhivara soetamiseks, 2016. aastal ka eksporditurunduse arendamiseks. Et pikk turuletuleku protsess nõudis palju finantsvahendeid, taotles ettevõte lisaks laenu Swedbankilt.

„Tänu neile rahasüstidele olen saanud käia messidel, et uurida turu ootusi ja näha, kas keegi pakub juba sarnaseid valgusteid. Oleme turul ainukesed pakkujad. Hiljuti pääsesime maailmatuntud sisustusajakirjadesse ja ma näen, et see on alles kõige algus,“ lisas Sarapuu, kes kutsub kõiki ettevõtjaid unistama suurelt. „Kui ise usud endasse ja oma lahendusse, siis teevad seda ka teised. Näen seda iga päev,“ sõnas Sarapuu lõpetuseks.