Avalehele
Swedbank avab äriklientidele nutiseadmete viipemaksed

Swedbank avab äriklientidele nutiseadmete viipemaksed

Eraklientidel juba mõnda aega kasutusel olnud nutiseadme viipemaksed on nüüd avatud ka Swedbanki äriklientidele. Alates tänasest on võimalik valida mobiilipangast pangakaart, mis ühendada telefoni või kella viipemakse funktsiooniga, mille järel saab tasuda kõikide kaupade ja teenuste eest nutiviipemaksega.

„Tegemist on meie äriklientidele uue kiire ja mugava maksevõimalusega, mis seni on olnud võimalik ainult eraklientidele. Kuigi meie statistika näitab, et viipemaksed ei ole äriklientide puhul nii populaarsed kui eraklientide hulgas, usume, et uus võimalus võetakse positiivselt vastu ning äriklientide viipemaksete hulk kasvab tulevikus märkimisväärselt,“ ütles Swedbanki ettevõtete panganduse juht Liisi Himma.

Swedbanki statistika näitab, et Eesti eraklientide kõikidest kaardimaksetest tehakse 28 protsenti viipemaksena. Äriklientide puhul on deebetkaardi viipemaksete arv kõikidest kaardimaksetest täna veel 9 protsenti.

Kiire ja turvaline

Kliendikogemus näitab, et viipemaksed võtavad ligi kolm korda vähem aega kui sularahaga arveldamine ning on vähemalt kaks korda kiiremad kui kaardimakse, kus tuleb sisestada PIN-kood. Samal ajal on nutiseadmete turvafunktsioone järjest täiustatud, mistõttu hinnatakse nutiviipemakseid sama turvaliseks kui tavalisi kaardiga tehtavaid viipemakseid.

Tänaseid olusid arvestades pakuvad nutiviipemaksed veel ühe olulise eelise – vähendades kokkupuuteid desinfitseerimata pindadega, aitavad kontaktivabad maksed vähendada ka viiruste levikut.

Nutiviipemakseid võtavad vastu enamik jaekaubanduse ja teenuste müügikohti, sest ainukeseks eelduseks on viipemakseid võimaldava makseterminali olemasolu. Täna on 99% kõikidest Swedbanki poolt kaupmeestele ja teenusepakkujatele välja antud makseterminalidest viipemakse võimekusega.

Mobiilsed viipemaksed erinevatele nutiseadmetele

Alates tänasest saavad Swedbanki ärikliendid meie mobiilirakendust kasutades teha nutiviipemakseid ilma pangakaarti kaasas kandmata nii Android kui ka iOS operatsioonisüsteemi kasutavate nutitelefonidega. Samuti Fitbiti või Garmini mobiilse rahakoti funktsiooniga nutikella või käepaelaga.

Ärikliendi nutiviipemaksetega alustamiseks peab telefoni omanik kasutama Swedbanki mobiilirakendust, kus tuleb enne esimest makset valida viipemakse võimalusega deebetkaart ning lisada see instruktsioone jälgides mobiilsesse rahakotti. Fitbiti või Garmini nutikella omanikud saavad siduda Swedbanki deebetkaardi Fitbit või Garmin Connect rakendusega.

Nutiseadmega kauba või teenuse eest tasumiseks tuleb poes telefoni või kellaga terminali kohal viibata sarnaselt kaardiga tehtavale viipemaksele. Kui deebetkaardil ei ole avatud viipemaksete funktsioon, tuleb enne esimeste nutiviipemaksete tegemist nutikella või telefoniga avada pangakaardi viipemaksete funktsioon. Samuti seada sobilikud makselimiidid, mis on ühised nii pangakaardi kui nutiseadmega viipemakseid tehes.

Swedbanki mobiilirakendust kasutades on ärikliendil võimalik hallata mugavalt ettevõtte pangakaarte, muuta makselimiite, avada või sulgeda viipemakse funktsiooni ning vajadusel kaart blokeerida või aktiveerida ainult mõne üksiku liigutusega.

Märksõnad: Äriklient, Nutimaksed