Avalehele
Millist kasutatud autot osta? Autoekspert annab nõu!

Millist kasutatud autot osta? Autoekspert annab nõu!

24.05.2018

Populaarses Facebook´i grupis #Kogumispäevik on maikuus tähelepanu alla võetud transpordikulud. Grupi liikmete üheks suurimaks kuluks on auto, mis kipub lagunema. Kuidas aga valida perele sõiduvahend, mille peale võib kindel olla?

Väga paljud grupi liikmed tõdesid, et on auto omamisest sootuks loobunud. Selle asemel kasutatakse ühistransporti, sõidetakse jalgrattaga ja liigutakse rohkem jalgsi. Ometi on ka neid, kes teatud põhjustel autost loobuda ei saa.

Rääkisime kogenud autospetsialisti Andre Vinkeliga ettevõttest AABE Varuosad, kes andis vastused küsimustele, mis paljudel autoostu planeerijatel on tekkinud.

1. Kas on automarke, mis peavad paremini vastu kui teised?

See on väga keeruline küsimus, sest tegelikult oleneb väga palju just hinnaklassist. Kahtlemata tuleks esmalt panna paika eelarve ja vastavalt sellele autosid võrrelda. Kui mainida konkreetseid marke, siis Toyota on läbi ajaloo olnud üks kestvamaid autosid maailmas.

Ilmselt ei jää palju maha ka Honda ja väikeste mööndustega teised Jaapani autod (Mitsubishi, Subaru, Nissan, Suzuki). Saksa autode (BMW, Audi, Mercedes) hinnaklass on juba kõrgem. Ka nende ülesehitus on teistsugune, eesmärk on ehitada pigem luksuslikumad ja vaiksemad autod.

2. Millest võiks auto ostu üldse alustada, kui eesmärgiks on see, et remondikuludele ei kuluks ülemäära palju raha?

Esmalt peaks endale selgeks tegema, mis otstarbeks tulevast autot osta soovitakse ja kaardistada peamised nõuded sõidukile. Seejärel tuleks otsustada, kas võtta uus või kasutatud auto. Uue auto puhul on üheks boonuseks garantii.

3. Öeldakse, et uute telefonide eluiga on umbes kaks aastat ja olen kuulnud, et ka uued autod pole enam nii vastupidavad kui vanad. Kas vastab tõele, et uued autod ei pruugi kokkuvõttes olla tingimata soodsamad kui vanad, sest uusi autosid ei ehitata enam nii vastupidavaks?

Sellele küsimusele on keeruline üheselt vastata. Autotootjad on ju pideva surve all igasuguste nõuetega ökoloogilise külje pealt. Nii lisataksegi kõikvõimalikke klappe,  andureid ja filtreid, mis kõik peaksid aitama loodust puhtamana hoida. Enamasti just need viimati nimetatud vidinad erinevaid muresid uuematel autodel põhjustavadki. Pidurid, veermik, käigukast ja mootor ehk niinimetatud põhikomponendid on väga töökindlad ka uutel autodel.

4. Kas on automark, mille peale võib alati kindel olla?

Kui siin ilmas miski üldse kindel on, siis on need maksud ja surm. Aga mis seal salata, minu praktika näitab, et kindlamad on siiski Jaapani autod. Kuigi ka siin saab taas pikemalt vaielda ja filosofeerida.

5. Mis automarkide remondikulud on kõige väiksemad?

Kõigi automarkide väikeautod on tavaliselt lihtsamakoelised ja sealt tulenevalt ka soodsamate püsikuludega.

6. Mida veel silmas pidada, kui eesmärgiks on soodne ja vastupidav auto?

Kasutatud auto puhul tasuks uurida selle ajalugu. Mis liigub, see kulub. Kui mõistlikult autot hooldada, siis ta on truu kaaslane väga pikaks ajaks. Kasutatud auto “räägib” enda kohta päris palju, kui osata teda “kuulata”. Ehk nagu iga asjaga on minu peamine soovitus – “usalda, aga kontrolli enne ostu!”