
Tallinna Sadam – sadamakaitse
Tallinna Sadama korrigeeritud EBITDA kasvas aastavõrdluses 6,7% ehk 15,9 miljoni euroni. Konkurent Klaipėda Sadam saab 308 miljonit eurot investeeringuid. Tallinna Sadama hinnasiht on 1,30 eurot ja kordame neutraalset soovitust.
Enamasti vastavalt ootustele
Teises kvartalis vähenesid müügitulu ja raporteeritud puhaskasum aastaarvestuses 6,8% ja 15,2%. Vastavalt 29,5 ja 3,5 miljoni euroni, samal ajal kui EBITDA kasvas 6,7% ehk 15,9 miljoni euroni. Tulud vähenesid peamiselt Botnica prahtimispäevade 63% vähenemise tõttu võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Siiski andis Muuga krunt 4,9 miljonit eurot likviidsust, mis korvas aastavõrdluses 3,4 miljoni euro võrra väiksemat tšarteritulu. Müügitulu suuresti vastas ootustele, ületades prognoosi 0,7 miljoni euroga, tänu millele ületasid korrigeeritud EBITDA ja korrigeeritud puhaskasum ootusi samas suurusjärgus.

Strateegiline rannajoone väljaehitamine
Klaipėda Sadama turuosa on 39% (Tallinna Sadam: 14%) ning on Baltimaade suurim konteinerite keskus, mis teeb sellest Tallinna Sadama suurima konkurendi. Klaipėda Sadam investeerib aastatel 2025–2028 riigikaitse huvides üle 300 miljoni euro sadama moderniseerimisse. Kuigi investeeringud on sarnased, on Tallinna Sadamal esimese tegutseja eelis (avamere tuuleparkide teenindamise suutlikkuse vaatest), saavutades operatiivse staatuse juba 2026. aasta esimeses pooles. Erinevalt Muugast ei saa Klaipėda Sadamal olema põhiehituse osana otseühendust 2030. aastaks valmiva Rail Balticu trassiga. Seega peaks Tallinna Sadama RB otseühendus olema esialgu raudteega integreeritud logistika osas konkurentsieelis, eriti mis puudutab Kesk-Euroopa sisemaad Skandinaaviaga ühendavate kaubarongidega.
Kordame neutraalset soovitust
Säilitame oma hinnasihi 1,30 eurot, mille järgi on 2025. aastaks prognoositud EV/EBITDA 8,5x (võrreldes pikaajalise keskmisega 9,7x). Hinna ja kasumi suhtarv 15,2x (varem 16,3x) ning turu- ja raamatupidamisväärtuse suhtarv 0,9x (varem 1,1x). Kordame neutraalset soovitust, jäädes ootama suuremat nähtavust seoses käimasolevate projektidega ja konkreetseid katalüsaatoreid, mis kasvatavad kauba- ja reisijateveo mahud koroonaeelsele tasemele. Rohkem infot investeerimise võimaluste kohta meie kodulehelt.

Juriidiline ja avalikkustamisele kuuluv teave.
Aruanne on koostatud seisuga 04.09.2025 kell 16.29 ja avaldatud 04.09.2025 kell 16.30
Rohkem artikleid leiad Swedbanki blogi etevõtete analüüside rubriigist.