
Tallinna Sadam – sadamakaitse
Tallinna Sadama korrigeeritud EBITDA kasvas aastavõrdluses 6,7% ehk 15,9 miljoni euroni. Konkurent Klaipėda Sadam saab 308 miljonit eurot investeeringuid. Tallinna Sadama hinnasiht on 1,30 eurot ja kordame soovitust „neutraalne“.
Enamasti vastavalt ootustele
Teises kvartalis vähenesid müügitulu ja raporteeritud puhaskasum aastaarvestuses 6,8% ja 15,2% vastavalt 29,5 ja 3,5 miljoni euroni, samal ajal kui EBITDA kasvas 6,7% ehk 15,9 miljoni euroni. Tulud vähenesid peamiselt Botnica prahtimispäevade 63% vähenemise tõttu võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Siiski andis Muuga krunt 4,9 miljonit eurot likviidsust, mis korvas aastavõrdluses 3,4 miljonit eurot väiksemat tšarteritulu.
Müügitulu vastas suuresti ootustele ning ületas prognoosi 0,7 miljoni euroga, tänu millele ületasid korrigeeritud EBITDA ja korrigeeritud puhaskasum ootusi samas suurusjärgus.

Strateegiline rannajoone väljaehitamine
Klaipėda Sadama turuosa on 39% (Tallinna Sadamal 14%) ning see on Baltimaade suurim konteinerite keskus, mis teeb sellest Tallinna Sadama suurima konkurendi.
Klaipėda Sadam investeerib aastatel 2025–2028 riigikaitse huvides üle 300 miljoni euro sadama moderniseerimisse. Kuigi investeeringud on sarnased, on Tallinna Sadamal esimese tegutseja eelis (avamere tuuleparkide teenindamise suutlikkuse vaatest) ning ta saavutab operatiivse staatuse juba 2026. aasta esimeses pooles.
Erinevalt Muugast ei hakka Klaipėda Sadamal olema põhiehituse osana otseühendust 2030. aastaks valmiva Rail Balticu trassiga. Seega peaks Tallinna Sadama Rail Balticu otseühendus olema esialgu raudteega integreeritud logistika osas konkurentsieelis, eriti mis puudutab Kesk-Euroopa sisemaad Skandinaaviaga ühendavaid kaubaronge.
Kordame neutraalset soovitust
Säilitame oma hinnasihi 1,30 eurot, mille järgi on 2025. aastaks prognoositud EV/EBITDA 8,5x (võrreldes pikaajalise keskmisega 9,7x). Hinna ja kasumi suhtarv on 15,2x (varem 16,3x) ning turu- ja raamatupidamisväärtuse suhtarv 0,9x (varem 1,1x).
Kordame soovitust „neutraalne“, jäädes ootama suuremat nähtavust seoses käimasolevate projektidega ja konkreetseid katalüsaatoreid, mis kasvatavad kauba- ja reisijateveo mahu pandeemiaeelsele tasemele. Rohkem infot investeerimise võimaluste kohta leiad meie kodulehelt.

Juriidiline ja avalikkustamisele kuuluv teave.
Aruanne on koostatud seisuga 04.09.2025 kell 16.29 ja avaldatud 04.09.2025 kell 16.30
Rohkem artikleid leiad Swedbanki blogi etevõtete analüüside rubriigist.