Mida teha, kui pangakaart kadus ära?
Aastalõpu sagimise ja pidustuste käigus võib kergesti juhtuda, et pangakaart läheb kaotsi. Kui sul on ka varem seda ette tulnud, mäletad ilmselt, mis tundeid tekitab ehmatav avastus, et sinu kaart võib olla kellegi teise (ja pahatahtliku) valduses. Hirm? Meeleheide?
Kiirelt tegutsedes on võimalik paanikat ja võimalikke kahjusid siiski vältida ja end juhtunule vaatamata turvaliselt tunda. Mida tuleks teha juhul, kui avastad, et pangakaarti enam pole?
Sulge kaart mobiiliäpis
Kuigi keegi ilmselt teadlikult ei plaaneeri pangakaardi kaotust, tasub selliseks olukorraks siiski igaks juhuks valmis olla ja juba varakult oma nutiseadmesse Swedbanki mobiiliäpp laadida. Nüüd saad ühe liigutusega mobiilis oma kaardi blokeerida. Ja muretseda pole enam tarvis – keegi leitud kaardiga tehinguid teha ei saa.
Paljud kaotajatest leiavad oma kaardi siiski mõne aja pärast üles. Seega kui läheb õnneks ja saad kaardi kätte, siis võid leitud kaardi mobiiliäpis taas mugavalt avada ning kaart on kasutamiseks jälle valmis.
Pangakaart kadus ära, aga äppi pole?
Kui pangakaart kadus ära, kuid sul pole mobiiliäppi käepärast, siis helista kohe Swedbanki nõustamiskeskusesse telefonil +372 6 310 310. Nõustamiskeskus võtab kõnesid vastu ööpäevaringselt. Anna pangale kadunud pangakaardist teada ka siis, kui arvad, et võid selle veel üles leida.
Pangakaart kaob välismaal
Kui kaart kaob või varastatakse välismaal ja sul ei õnnestu Swedbankiga telefonitsi ühendust saada, kasuta kaardi blokeerimiseks mobiiliäppi või helista MasterCardi või Visa abitelefonile:
MasterCardi rahvusvaheline abitelefon (tasuline) +1 636 722 7111 või vastava riigi abitelefonile (tasuta) – kontaktid leiad MasterCardi veebilehelt.
Visa rahvusvaheline abitelefon (tasuline) +1 410 581 3836 või vastava riigi abitelefonile (tasuta) – kontaktid leiad Visa veebilehelt.
Välismaal viibides tasub olla tähelepanelik ka teiste pankade sularahaautomaatide kasutamisel – mõned sularahaautomaadid annavad kõigepealt välja kaardi ning alles seejärel sularaha. Veenduge enne automaadi juurest lahkumist, et pangakaart ja soovitud sularaha oleks käes.
Kui pangakaard jääbki kadunuks, saad uue kaardi tellida meie internetipangast.