2022. aasta arvudes: pank on sinu kiirusel sinuga kaasas
Aasta 2022 ei jää ilmselt kellelegi meelde lihtsa ja muretuna. Ent keerulistel aegadel ja suurtel väljakutsetel on ka omadus tuua meis esile jõudu, mille olemasolust me varem ei teadnudki, ning värskeid mõtteid ja tegutsemistahlikku meelt, mis viivad meid edasi.
Aasta jooksul on panganduses võinud märgata, et üha rohkem kliente teeb just endale sobivaid rahatarku, tulevikku vaatavaid otsuseid, rakendades selleks hästi toimivaid digilahendusi. Selge on seegi, et tulevikku investeerides eelistatakse üha enam jätkusuutlikke valikuid – olgu selleks roheliste põhimõtete järgi toimivad fondid ja ettevõtted, keskkonnasäästlikud kodud või ka lihtsalt vastutustundlik tarbimine.
Selline on Swedbanki ja meie klientide 2022. aasta arvudes:
- Aastaga liitus Swedbankiga 30 000 uut klienti.
- Kõik kliendid kokku tegid aasta jooksul üle 230 miljoni kaardimakse, mida on 12% rohkem kui eelnenud aastal. Kaardimaksete kogusumma ulatus üle 4,5 miljardi euro.
- Kuigi suur osa suhtlust toimub digitaalselt, on rõõm tõdeda, et kohtusime klientidega pangaesindustes ligi 400 000 korral.
- Meil on hea meel, et saame olla olemas oma klientide jaoks oluliste otsuste tegemisel. 2022. aastal finantseerisime 8000 kodu ja pea sama paljude sõidukite ostu. Kodulaenude kogumaht ulatus üle 700 miljoni euro ja autoliisingute kogumaht üle 130 miljoni euro.
- Iga neljas 2022. aastal erakliendi liisitud uus auto on keskkonnasõbralik. Liisitud uutest autodest iga teine on hübriidsõiduk ja iga kuues elektriauto.
Investeeri tulevikku endale sobival moel
2022. aasta kevadel tuli Swedbank Eesti turul esimesena välja pensioni elutsüklifondidega. See tähendab, et igal kliendil on võimalik lihtsasti valida endale sobiv pensionifond, milles aja jooksul vähendatakse automaatselt riskitaset just sellest lähtudes, kui pikk on pensioniks kogumise aeg.
II sambasse kogujatest 42% on valinud oma pensionivara kasvatamiseks Swedbanki fondid, mis 2022. aastast lähtuvad kõik keskkonnasäästlikest põhimõtetest. Seda, et pensionivara oleks investeeritud jätkusuutlikult, peab oluliseks koguni 63% Eesti pensionikogujaid, selgus Swedbanki hilissügisel avaldatud uuringu tulemustest.
- Omal käel investeerib koguni 118 439 Swedbanki klienti – seda nii III samba kui ka väärtpaberikonto kaudu.
- Swedbanki III samba fondides on 54 956 investorit, kelle portfell on kokku 159,5 miljonit eurot. Üle viie aasta kogunud klientidel on III sambas keskmiselt üle 10 800 euro.
- Swedbanki Roburi fondidesse investeeris üle 11 300 kliendi kogusummas üle 18 miljoni euro. Roburis on klientide portfell kokku 50 miljonit eurot.
- Kingime 18-aastaseks saanutele esimese investeeringu Roburi fondi osaku näol. 2022. aastal avaldas ligi 3500 noort ka soovi oma esimene investeering Roburi fondi osakuna vastu võtta.
- Kõige rohkem on aasta jooksul investeeritud kolme Roburi fondi: Swedbank Robur Access Edge Globalisse, Swedbank Robur Technologysse ja Swedbank Robur Access Edge USA-sse.
Investeerimise kõrval on tähtis ka säästmine ja kogumine, nagu teavad eriti hästi kõik Kogumispäeviku ligi 45 000 liiget. Selleks, et kogumine läheks võimalikult sujuvalt, on hea teha kogumine võimalikult automaatseks ja pea märkamatuks. Swedbanki Rahakoguja rakendusega on liitunud üle 148 000 kasutaja, kes aasta jooksul kogusid kokku ligi 700 miljonit eurot. Sellest 50 miljonit eurot kogunes üksnes tänu Rahakoguja nutikale ümardamisele, mis kannab igalt kaardimakselt järgmise täiseuroni ümardatud summa eraldi säästukontole. Rahakoguja on paindlik lahendus ka lühiajaliseks eesmärgipäraseks kogumiseks, sest kogutud summa saab igal ajal mugavalt kasutusele võtta. Aasta lõpu seisuga on Rahakoguja kasutajate kontodel kokku üle 133 miljoni euro.
Telefon asendabki edukalt rahakotti
Iga teine klient kasutab Swedbanki mobiiliäppi – ja nii toimides on tegelikult võimalik kodust välja minna ka tavapärase rahakotita, sest nutiseadmega maksevõimalusi on rohkem kui kunagi varem.
- Aastaga on lisandunud üle 36 000 uue äpikasutaja.
- Ligi 75% Swedbanki kliente on digitaalsed ehk ajavad oma pangaasju internetipangas ja mobiilirakenduses.
- 70% kuni 17-aastaste laste kontosid on aasta jooksul avatud veebi kaudu.
- Digirahakotte ehk nutiseadmega tasumist on aasta jooksul kasutanud pea 150 000 klienti ehk 38% rohkem kui eelnenud aastal.
- Klientide seas on populaarseim Apple Pay (aasta jooksul üle 100 000 kasutaja), kuid suurima kasvu tegi Google Pay, mille kasutajate arv rohkem kui kahekordistus.
- Kaardi või nutiseadmega viipemakseid tehti aasta jooksul üle 123 miljoni korra, mis on viiendik rohkem kui eelnenud aastal.
- Äppi logiti sisse rohkem kui 127 miljonil korral, internetipanka 43 miljonil korral. Pea poolel kordadel logitakse panka sisse sõrmejälje- või näotuvastusega, igal kolmandal korral Smart-IDga.