Avalehele
7 nõuannet, kuidas kasutada mobiilipanka turvaliselt ja nutikalt

7 nõuannet, kuidas kasutada mobiilipanka turvaliselt ja nutikalt

25.07.2017

Mobiilipankade populaarsus ja kasutajate arv kasvab iga aastaga hüppeliselt, sest need rakendused muudavad meie igapäevaelu niivõrd palju mugavamaks ja kiiremaks. Ent kui turvalised mobiilipangad üldse on?

Hirm turvalisuse pärast on üks peamisi põhjuseid, miks paljud pole mobiilipanka veel kasutama hakanud. Kõhklused on mõistetavad, aga ütlen kohe ära, et Swedbanki mobiiliäpi puhul pole hirmul mingit alust – meie mobiilipank on täpselt sama turvaline kui mistahes muu meie pangakanal  – internetipank, telefonipank või pangakontor.

Mõned soovitused, kuidas kasutada mobiilipanka turvaliselt:

  1. Laadi mobiilipanga rakendus oma nutiseadmesse üksnes ametlikust rakendustepoest (Swedbanki äpi saad App Store’ist või Google Play‘st). Hoia silm peal, et kasutaksid nutiseadmes alati kõige uuemat operatsioonisüsteemi ja värskeimat versiooni rakendust.
  2. Kõige mugavam ja turvalisem on mobiilipanka kasutada Smart-IDga. Kui sul veel ei ole seda elektroonilist isikutuvastuse vahendit, siis loe lähemalt siit. Hea uudis lapsevanematele: nüüd on võimalik Smart-ID teha juba 7-aastasele lapsele, nii saab ta ise oma telefonist kontrollida näiteks seda, kas tema kaardil on piisavalt raha, et osta näiteks uus raamat.
  3. Kasuta pangatoimingute tegemiseks ainult usaldusväärseid wifi võrke ja lülita välja Bluetooth, kui sa seda ei kasuta. Ka nende kaudu võivad pahatahtlikud häkkerid sinu telefoni jõuda. Kui telefon kaob või varastatakse, kustuta seotud seade internetipangas või lukusta see oma mobiilsideoperaatori kaudu.
  4. Aktiveeri numbriline ekraanilukk. Telefoni või tahvelarvuti ekraani lukustamine lisab nii mobiilipangale kui ka teistele su telefonis sisalduvatele rakendustele, piltidele, tekstidele ja muule sisule veelgi turvalisust. Kui oled oma telefonile parooli pannud, on pikanäpumeestel oluliselt keerulisem mobiilipangale ligi pääseda.
  5. Ära hoia oma mobiilipanga koode nähtavas kohas. See võib tunduda vanamoelise nõuandena, kuid endiselt leidub inimesi, kes hoiavad oma PIN-koode kleebituna telefoni tagaküljele või rahakoti vahel. Lisaks: ära jaga oma paroole sms-i või suhtlusplatvormide kaudu ega pildista neid üles. Kui aga juhtud telefoni kaotama või soovid muul põhjusel mobiilipanga teenuse kasutamise peatada, võta ühendust pangaga. Hoia oma seadmel silm peal ka siis, kui annad seda teistele kasutada.
  6. Suhtu kriitiliselt teistesse rakendustesse, mida seadmesse laadid. Milliseid õigusi ja ligipääse need äpid küsivad? Kas need on põhjendatud, vajalikud ja mõistlikud? Mida kirjutatakse rakenduse kohta kommentaarides ja arvustustes? Öeldakse, et telefon on just nii turvaline nagu kõige ebaturvalisem rakendus selles.
  7. Laadi oma nutiseadmesse turvalisust suurendavad rakendusi. Vali näiteks 360 Security, CM Security või Lookout mobile security, mis pakuvad kaitset nutiseadmele kahjuliku tarkvara vastu.

Ja lõpetuseks nõuanne, mis ei kehti vaid mobiilipangale, vaid üldse kõikide kanalite kohta, mida pangatoimingute tegemisel eelistad: kontrolli regulaarselt kõiki väljaminekuid oma kõikidel kontodel. Kahtluste või küsimuste korral võta ühendust pangaga.