Swedbanki äpi neli funktsiooni hõlpsamaks kaardihalduseks
Loe edasi ja saad teada, millised on neli kõige mugavamat maksekaardi lahendust, millega pangaäpis oma rahaasjade ajamist lihtsustada.
Võimalus vaadata kaardi PIN-koodi
Salasõnade, PIN-koodide ja muude digiturvalisuse elementide unustamine ei ole sugugi harv nähtus. Et PIN-koodi unustamine ei piiraks kaardiga maksmise võimalusi ja ei tekitaks poejärjekorras ebamugavaid olukordi, lisasime Swedbanki äppi uue kasuliku funktsiooni – võimaluse vaadata oma kaardi PIN-koodi!
- Kaardiomanik näeb PIN-koodi mobiiliäpis „Kaartide“ vahelehelt.
- Pärast „Kaardi PIN-kood“ valiku tegemist tuleb kasutajal oma isik sobiva autentimisvahendiga (Smart-ID, Mobiil-ID, PIN-kalkulaator) tuvastada.
- Pärast isikutuvastust näed ekraanil oma kaardi PIN-koodi.
Pööra tähelepanu turvalisusele: veendu, et PIN-koodi vaatamisel ei ole see peale Sinu kellelegi teisele nähtav!
Kood kuvatakse telefoniekraanile 30 sekundiks. Ära muretse, kui Sul PIN-kood kohe meelde ei jää – saad seda äpist piiramatu arvu kordi järgi vaadata; küll aga pead iga kord uuesti oma isiku sobiva autentimisvahendiga.
Digitaalne kaardihaldus
Veel mõned aastad tagasi maksime pangakaardiga peamiselt poes kohapeal, praegu aga saab kaardiga tasuda pea kõigi kaupade ja teenuste eest. Näiteks maksame kaardiga regulaarselt või aeg-ajalt filmide voogedastuse, muusika- ja mänguplatvormide kasutamise eest. Tellimusi ja virtuaalseid rahakotte on kogunenud nii palju, et nende kõigi haldamine on paras väljakutse.
Swedbanki äpis on selleks puhuks loodud digitaalne kaardihaldusfunktsioon.
See tööriist võimaldab digiteeritud kaarti rahakotis peatada või kustutada, samuti kontrollida teenuseid, mille raames kaarti maksmiseks kasutatakse.
- Näiteks saab äpist kontrollida, kas kasutad kaarti ka mõnes järgmises virtuaalrahakotis nagu Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay ja Garmin Pay.
- Samuti näed sealt tellimuspõhiseid teenuseid ja platvorme (nt Netflix, Spotify, Amazon, PlayStation, Blizzard, eBay), kus võisid mingil hetkel oma kaardiga makseid teha.
See funktsioon võimaldab kontrollida kaardiga seotud tellimusi ja makserahakotte, mis lisatakse äppi automaatselt, kui teenusepakkuja kasutab digiteeritud kaardilahendust. Uue funktsiooni abil saad lisaks virtuaalsete rahakottide haldamisele ka teavet juba ununenud tellimuste kohta, et neid siis teenusepakkuja kodulehekülge külastades taastada või eemaldada.
Digitaliseeritud kaartide haldamise võimalus on mõeldud kasutamiseks Mastercardi maksekaartide puhul. Kui mõnda tellimust või teenust ei kuvata, võib selle põhjuseks olla müüja kasutatav tehniline lahendus. Teenusepakkujat võidakse näidata ka makseplatvormi nime all.
Loe lähemalt Google Pay, Apple Pay, Androidi, Fitbit/Garmin, Fidesmo Pay ja Manage-Mii seadmete abil tehtavate viipemaksete kohta.
Viipemaksed
Statistika näitab, et Eestis kasutab nutitelefone üle 90 protsendi inimestest ning paljud neist on proovinud ka mobiilseid viipemakseid. Paljude jaoks on see saanud lausa lemmikuks makselahenduseks.
Nutitelefonid pole aga ainsad seadmed, mille abil on võimalik viipemakseid teha. Kaupade ja teenuste eest saab tasuda ka Apple’i, Fitbiti ja Garmini nutikelladega ning nutikate aksessuaaridega Fidesmo Pay ja Manage-Mii.
Nutitelefoni, -kellaga või nutikate ehete, võtmehoidjatega makstes ei ole vaja muretseda, mis saab siis, kui peaksid rahakoti kogemata koju jätma.
Nutiseadmetega viipemaksete tegemiseks on Sul tarvis viipemaksega maksekaarti, samuti tuleb viipemaksed äpis aktiveerida.
Kadunud kaardi blokeerimine
Eestis kasutab pangakaarti peamise maksevahendina neli inimest viiest. Kuid nii sularaha kui ka pangakaardid võivad aeg-ajalt kaduma minna. Sellisel juhul on pangakaardil selge eelis – kui kaduma läinud kaart õigel ajal blokeerida, on sellel olev raha kaitstud.
Arvestades, et telefon on meil alati kaasas, on kaarti kõige lihtsam ja kiirem blokeerida just äpi kaudu. Vaata „Kaartide“ vahelehelt alumist menüüd. Seal näete kaardi olekut.
Blokeerimiseks tuleb kaardi olekut muuta. Kui peaksid oma kaardi üles leidma, saad blokeeringu äpi kaudu 10 päeva jooksul tühistada. Nii ei ole tarvis tellida uut kaarti. Kui aga vajad uut kaarti, saad selle tellida „Kaardi asendamise“ valiku alt.