7 nõuannet, kuidas oma idee arendamiseks Prototronilt raha saada
Käimas on Prototroni kevadine taotlusvoor, nutikaid ideid oodatakse 1. märtsini. Enne taotluse esitamist tasub läbi mõelda need 7 kõige olulisemat punkti, mis aitavad sinu idee 10 000 euro suurusele rahastusele lähemale.
1. Idee peab olema koheselt arusaadav
Esmased otsused idee potentsiaali osas tehakse esitatud taotluste põhjal, seega sõnasta oma maailmamuutev idee võimalikult arusaadavalt. Pead suutma mõne lausega öelda, millist probleemi sinu idee lahendab, miks, kellele ja kuidas?
2. Asjatundlik meeskond
Ainuüksi geniaalsest ideest siiski ei piisa, keegi peab selle reaalselt ellu viima. Koonda enda ümber meeskond, kes suudaks toodet-teenust edukalt ekspertkogu ees kaitsta ja seejärel maailmaturule viia.
3. Näita pühendumust
Ideede hindajad peavad oluliseks, et meeskond on ihu ja hingega asja juures. Seetõttu kirjelda taotluses, kuhu on meeskond praeguseks oma idee arendamisega jõudnud? Loomulikult ei eelda keegi, et jätaksid päevapealt oma senise palgatöö, kuid ekspertkogu peab nägema, et oled valmis tootele pühenduma, isegi kui seda tuleb teha oma vaba ja (une)aja arvelt.
4. Tunne oma turgu
Kaardista oma toote/teenuse sihtrühm. Kes oleksid valmis seda ostma ja millise hinnaga ehk tee selgeks, kui suur on potentsiaalsete klientide arv? Uuri, kas samas valdkonnas on juba tegutsemas konkurente ja mille poolest siis sinu toode olemasolevatest erineb? Mis on see „miski“, miks peaks just sinu toodet tarbima?
5. Hinda oma rahavajadust realistlikult
Prototroni toetusega saab meeskond luua oma esmase käega katsutava prototüübi, seega pane kirja 5-7 peamist kulurida, mille jaoks plaanid toetust kasutada (osta toote kokkupanekuks vajalikke osasid, palgata arendajaid, soetada tehnika vms.) Kas oled plaaninud kaasata teisi rahastusi (EAS, Arengufond, KredEX, ESTBAN, BuildIt, Ajujaht jne) ja millisel määral saab meeskond ise rahaliselt panustada?
6. Aeg on raha
Mida kiiremini valmib esmane prototüüp, seda kiiremini jõuab ka esimeste maksvate klientideni seda müüma. Jaga idee elluviimine ajaliselt mõõdetavateks etappideks, nii oskad ka meeskonna tegemisi paremini planeerida.
7. Alati tasub vähemalt proovida
Õnnestumiseks on vahel vaja kogeda ebaõnnestumisi – see on üks osa arengust. Edu jaoks tasub kaasata mentoriteks need, kes on samal teel varem käinud. Kõikidele taotluse esitanutele annavad Prototroni eksperdid tagasisidet, kuidas saaksid oma ideed edasi arendada.
Parimatele annab Prototron kuni 10 000 eurot oma idee elluviimiseks, lisaks mentorluse, inkubatsiooniprogrammi, juriidilist ja turunduslikku nõu, täiendavaid investorkontakte jms. Senistes voorudes on Prototron rahastanud 47 meeskonna ideid ligi 529 795 euro ulatuses, meeskondadest edukaimad on Lingvist, SprayPrinter, Themo ja Shipitwise.
Prototroni asutasid 2012. aastal Swedbank, Teaduspark Tehnopol ja Tallinna Tehnikaülikool.
Esita taotlus Prototronile www.prototron.ee, tähtaeg on 1. märts.