Avalehele
Mind ei /kile/koti. Aga Sind?

Mind ei /kile/koti. Aga Sind?

Kilekotid, mähkmed, pakendid, uued riided… Mis hetkel saab midagi liiga palju? Kuidas olla stiilne, kuid mitte üle tarbida? Sellistele küsimustele vastust otsides avastas kahe väikelapse ema Anne Kilk üks hetk, et on ettevõtja, vastutustundlik ettevõtja.

Taaskasutus muutus Anne peres aktuaalseks viis aastat tagasi, kui sündinud oli esimene laps ja asju hakkas tekkima rohkem kui vaja – tekkis ületarbimine. „Hakkasime otsima võimalusi, kuidas osta asju pakendivabalt ja tarbida mõistlikumalt. Olles ennast kurssi viinud taaskasutusvõimalustega, tekkis idee seda sõnumit ka teistele levitada,“ jutustab Anne. Lahendusena asus käsitööhuviline naine disainima puuvillaseid taaskasutust propageerivate sõnumitega kotte.

Missiooniga tegevusest endalegi ootamatult ettevõtjaks

„Puuvillasest kangast kott sobis sõnumite levitamiseks suurepäraselt, sest inimesed kannavad kotte iga päev ja igal pool. „Tol hetkel kasvas riidest kottide populaarsus märkimisväärselt, noorte seas oli sellest saanud omamoodi aksessuaar, eneseväljenduse vahend,“ räägib värske ettevõtja, kes ei plaaninud esialgu sugugi firmat luua. „Tegin seda, sest ma ise sisimas tahtsin muutust luua. Minu soov oli ise saada teadlikumaks keskkonnasõbralikust tarbimisest ja jagada oma teadmisi ka teistega.“ 2019. aasta jaanuaris, kui selgus, et huvi Anne tegemiste vastu oli kasvanud niivõrd suureks, et tuli hakata asju ajama ametlikult, sündis Hüüp Eesti OÜ. „Ma usun, et kui teed asja südamega, tulevad õiged inimesed ise sinu juurde ja koos on võimalik korda saata suuri asju.“

Ettevõtlusega alustades ei teadnud Anne esialgu, kuidas firmat juhtida ja käigus hoida. Samas tuli vahendite puuduse tõttu kõike teha ise, koos abikaasaga. Niisiis võttis ta kätte ja asus õppima, kuidas jõuda klientideni, milliseid postitusi teha, kuidas teha raamatupidamist, jälgida kulu-tulu suhet.

„Algus on olnud raske ka seetõttu, et olen pidanud tegema palju kompromisse ettevõtluse ja pereelu vahel, kuid suurim võlu ettevõtte loomisel on see, et olen saanud nii palju uusi teadmisi, tutvunud toredate inimestega ja teen tööd, mida armastan!“ on ta rõõmus.

Ettevõtte igapäevaste rahaasjade ajamisel on Annele abiks Swedbanki ärikliendi maksete pakett ja mobiiliäpp. Viimast peab ta väga mugavaks lahenduseks, sest see võimaldab teha kõik tehingud otse telefonis mis tahes paigast. „Erinevatel välimüükidel on suureks abiks olnud nutiterminal, mida on väga lihtne telefoniga ühendada. Terminal ise on väga väike, kerge ja lihtsasti kasutatav – väga mugav lahendus,“ kiidab ettevõtja, kes otsustas Swedbanki ärikliendiks hakata isikliku kogemuse põhjal erakliendina.

Jätkusuutlik ärimudel kui eelis

Jõudsalt õppides ja tegevust arendades on Hüüp Eesti nüüdseks avanud oma veebipoe ja pakub juba kolme tootekategooriat: varem mainitud tekstiilkotte, tootmisjääkidest valmistatud nahkkõrvarõngaid ja peatselt uudisena ka ümbertöödeldud plastpudelitest seljakotte.

Niisiis on Hüüp Eesti tootevalikus vaid keskkonnasõbralikud ja taaskasutust propageerivad esemed. „Keskkonnateadlikkus ja jätkusuutlik tarbimine peaksid tänapäeval olema iga ettevõtte üks peamisi väärtusi ning kindlasti annavad need eelise ettevõtete ees, kes keskkonna peale ei mõtle. Usun, et tänapäeva klient on juba väga keskkonnateadlik ning teeb ka ostud vastavalt sellele,“ ütleb Anne ja möönab siiski, et on kliendirühmi, kelleni jõudmiseks tuleb veel rohkem tööd teha. Kui praegu on ettevõtte tooted enda jaoks avastanud peamiselt noored naised, siis tulevikus on soov näha klientide seas ka rohkem mehi ning eakamaid inimesi, et mõjutada nendegi tarbimisharjumusi ja vähendada ühekordsete kottide kasutamist.

Meile tundub see hea mõte. Kas ka Sind /kile/kotib?