Kanna, viipa ja kinnita: 2021. aastal tõi Swedbank klientideni hulga käepäraseid digilahendusi

Lõppev aasta näitas, et juba iga teine Swedbanki kliendi tehtav kaardimakse on viipemakse. Aasta jooksul tegime klientidele kättesaadavaks veel terve rea digitaalseid maksevõimalusi, mistõttu võime nüüd põnevusega öelda: sõrmuse või särgimansetiga viipemakse tegemine pole enam kaugeltki ulme!

„Nõudlus digimaksete vastu kasvab ja Swedbankil on olnud hea meel pakkuda klientidele mitmeid uusi võimalusi esimesena. Tänavu novembris kasutas mõnd digirahakotti kokku 110 000 Swedbanki klienti, mis on kaks korda rohkem kui mullu samal ajal. Apple Pay’d kasutas novembris ligi 80 000 klienti, Google Pay kasutajate arv kasvas aastaga pea 10 korda, Fitbit Pay ja Garmin Pay kasutajate arv suurenes vastavalt 79% ja 148%. Augustis lisandusid valikusse ka Fidesmo Pay ja Manage-Mii rakendused, mille kaudu saab viipemakseid teha ka eri nutiaksessuaaridega, näiteks peale nutikellade ka sõrmuste, käevõrude ja isegi triiksärgi mansetiga. Veel enne aastalõppu saime klientidele teatada, et digirahakottide valikusse tuli juurde ka Xiaomi Pay,“ ütles Swedbanki klienditeenuste juht Ede Raagmets.

Ühtlasi tähistas Swedbanki mobiiliäpp tänavu 10 aasta juubelit ja on sellega ka Eesti vanim pangarakendus. Nüüdseks on Swedbanki mobiiliäpil Eestis ligi 400 000 kasutajat. Sellest aastast on mobiiliäpi kaudu võimalik hallata ka oma eri digirahakotte ja tellimusteenuseid, olgu nendeks näiteks Netflix või Spotify. Nii digirahakotte kui ka tellimusteenuseid võib märkamatult koguneda nii palju, et nende haldamine muutub omaette väljakutseks. Swedbanki mobiilirakenduses on aga võimalik oma digitaalsetel kuludel silma peal hoida, eri digirahakottidest maksekaarte peatada või kustutada ning saada ülevaadet teenustest, millega on maksekaart seotud.

Mobiiliäpi kasutamine on klientidele muutunud üha intuitiivsemaks. Nüüdseks tehakse 44% pangakanalitesse sisselogimisi sõrmejälje või näotuvastusega, Smart-ID (37%) kasutamine on teisel kohal. Sõrmejälje ja näotuvastusega saab sellest aastast kinnitada ka internetioste. Nimemaksete ehk ülekande tegemine üksnes kliendi telefoninumbri alusel on muutunud rahaülekannete tegemise veelgi mugavamaks. Aastaga tegid Swedbanki kliendid viiendiku võrra rohkem nimemakseid, mis muide, jõuavad alati kohale sekunditega, välkmaksena,“ lisas Raagmets.

2021. aastal said kliendid ka teadlikumaks, et igapäevaste finantstoimingute jaoks piisab üksnes Swedbanki internetipanka sisselogimisest, sest sinna saab koondada ka oma teistes pankades olevad kontod. Swedbank pakkus seda võimalust ühena esimeste pankade seas Euroopas 2019. aasta alguses. Nüüdseks saavad Swedbanki kliendid internetipanka lisada ka oma Eesti, Läti või Leedu SEB, Citadele ja Swedbanki kontod ning LHV ja Luminori kontod. Nii on võimalik näha Swedbanki internetipangas koos eri kontode jääki, kontoteavet ja ka algatada makseid. 2021. aasta novembris kasvas aasta varasemaga võrreldes avatud panganduse tehingute maht koguni 188%.

Kui nutiseadmega viipemaksed tehtud, ülekanded nimemaksena sooritatud ja kontoseisud kokku kogutud, tasub üle vaadata ka Minu eelarve rakendus, mis võimaldab kõiki tehtud kulutusi ja sissetulekuid näha ühes kohas koos. Tänavu novembri lõpu seisuga on Minu eelarve enda kasuks tööle pannud ligi 318 000 klienti, sealjuures on aastaga rakenduse kasutajate arv suurenenud 182%.