TKM Grupi poolaasta tulemusi mõjutas kasvav hinnasurve
TKM Grupi teise kvartali konsolideeritud müügitulu vähenes mullusega võrreldes 2,1% ehk 237,3 miljoni euroni. Seejuures kahanesid supermarketite ärisegmendi tulud ligi 4 miljoni euro võrra.
Kasvav hinnasurve mõjutas negatiivselt ka grupi kasumlikkust, mistõttu langes kulumieelne ärikasum EBITDA aastaga 7,7% ehk 23,3 miljoni euroni. Samas ületas see siiski meie prognoosi 6,5%, seda tänu oodatust tugevamatele tulemustele autokaubanduses.
Autokaubandus päästab päeva
Autokaubandus tasakaalustab jätkuvalt üldist nõrkust TKM Grupi põhisegmentides. Hoolimata segmendi 3,2%-lisest aastasest müügitululangusest teises kvartalis, mida peame normaliseerumiseks peamiselt kõrge võrdlusbaasi tõttu, müüs ettevõte 1822 uut sõidukit. See on meie andmetel grupi kõigi aegade suurim kvartaalne müügimaht. Lisaks vähenes esialgsetel andmetel uute autode müügimaht Baltikumis 9%, mis meie arvutuste järgi viib TKM Grupi turuosa ligikaudu 10%-ni (2023. aastal 9%).
Kordame investeerimissoovitust „Osta“
Teise kvartali tulemuste järel prognoosime 2024. aasta konsolideeritud müügituluks 969,7 miljonit eurot (+2,4% võrreldes eelmise aastaga). Varasemaga võrreldes ootame pingelise jaemüügikeskkonna tõttu marginaalidele pisut suuremat survet ning alandame 2024. aasta EBITDA ootust 1,2%, 90,5 miljoni euroni. Samas hoiame selle aasta dividendiootuse 0,72 euro tasemel (väljamaksemäär 88% võrreldes viimase kolme aasta keskmise 87%-ga), mis annaks dividenditootluseks 7,4%. Säilitame aktsiale hinnasihi 11 eurot ning jätkame investeerimissoovitusega „Osta“.
Tutvu kindlasti Swedbanki soovituste taustteabega!
Käesolevas artiklis toodud väärtpaberi soovitus või sihthind baseerub analüüsil, mis sai valmis 18.07.2024 kell 14:37 ning mis avaldati 18.07.2024 kell 14:37, ent mis ei pruugi olla viimasena avaldatud analüüs. Viimati avaldatud väärtpaberi soovitus või sihthind on kättesaadav Swedbank Baltics AS aktsiaanalüüsi üksuse tasulise analüüsiteenuse tellijale.