Avalehele
Täpne sihtrühm – väikefirma edu võti

Täpne sihtrühm – väikefirma edu võti

Heureka! Tulid toote või teenuse peale, mida võiksid tahta tuhanded inimesed. Teeks õige vinge telereklaami ja saaks ühe hoobiga kõik kärbsed kokku, aga klipi tootmine ja eeter on väikeettevõtja jaoks kole kallid.. Kuidas siis kliendid üles leida?

Võtmesõna on „sihtrühm“. Loe siinsest artiklist, miks tuleks see kohe alguses paika panna ja kuidas seda teha.

Miks peaksin määrama sihtrühma?

Kui oled näiteks hobist välja kasvatanud midagi suuremat, kipub tähelepanu koonduma toote või teenuse lihvimisele. See on muidugi tähtis, aga tootest või teenusest üksi ei piisa, keegi peab neid ka ostma. Seega tuleb kliendid ära rääkida. Kuid kas on mõtet üritada veenda metsavahti ostma elektritõuksi, mis sobib ilmselgelt paremini linna?

Et Sa ei peaks ilmaasjata energiat raiskama ja saaksid õigel ajal keskenduda reaalselt ostust huvitatud inimestele, tuleb enne ettevõtte käivitamist võtta aega sihtrühma hindamiseks. Seega küsi endalt, kes on täpsemalt need inimesed, kellel on Sinu tootest või teenusest enim kasu.

Kui selge vastus käes, on Sinu ettevõtte eduvõimalused palju suuremad, sest saad:

  1. teada, kas potentsiaalseid kliente on piisavalt, et ettevõte tasuks end ära;
  2. timmida oma tooteid ja teenuseid konkreetsele sihtrühmale sobivaks;
  3. peilida välja kõige mõistlikumad turundustegevused ja arendada välja sobivad turundussõnumid, et paremini sihtrühmani jõuda.

Kas ma ei jää sihtrühma pärast teiste radarilt välja?

Mõnikord ei taha algajad ettevõtjad sihtrühma määrata, sest tundub, et see võib piirata äritegevust või vähendada võimalike klientide arvu. Ära lase end sellest muljest petta! Kui oled sihtkliendid paika pannud, ei tähenda see, et Sa ei tohi pöörduda sihtprofiilist välja jäävate klientide poole. Ja kui mõni selline n-ö lambiklient Sinult midagi ostab, võta seda kui lisaboonust.

Kuidas ma õige sihtrühma üles leian?

Alusta sellest, et pane kirja, mis Sinu kliente iseloomustab. Näiteks, mis on nende vanus, sugu, perekonnaseis, hobid ja huvid, kui suur on sissetulek, kus nad elavad või tegutsevad, mida tavaliselt ostavad?

Seejärel otsusta, kui kitsalt tahad sihtkliendi määratleda. Selle jaoks ei ole ühtki valemit ja pead ise tunnetama, kui täpne tuleks olla, kuid tähtis on, et määratlus ei oleks liiga lai. Pea meeles: sihtrühm on turunduse nurgakivi. Mida laialivalguvam oled, seda raskem on kliendini jõuda, ja mida detailsem oled, seda suurem on võimalus, et isegi lihtsad ja odavad turundusvõtted tabavad kümnesse.

Julge hundi rind on rasvane. Seega, ära ole häbelik, räägi oma ettevõtmisest ja näita oma toodet või teenust nii pereliikmetele kui ka sõpradele-tuttavatele, keda usaldad. Küsi neilt, kellele võiks toode sobida. Nii saad iseenda väljamõeldud määratlust täpsustada ja lahendada tekkinud küsimusi. Küll Sa näed, Sinu lähedastest on palju abi.

Mis saab pärast sihtrühma määratlemist?

Kui siht selge, püüa teada saada, mis on Sinu potentsiaalsete klientide huvid, harjumused ja vajadused. See aitab Sul kohandada tooteid või teenuseid neile sobivamaks ja teha hästi sihitud reklaami.

Tänapäeval saad paljud sihtrühmad kerge vaevaga kätte sotsiaalvõrgustikest – reklaami seadistamisel vali sihtrühmaks Sinu määratletud omadused. Kui aga sihtrühma sotsiaalvõrgustikes ei ole või ei tee nad oste veebis, tuleb leida muid kanaleid. Näiteks võid tooteid reklaamida üritustel, teha tootetutvustuse ringreise või pakkuda kaupa turgudel.

Samal ajal arenda edasi nii tooteid-teenuseid kui ka kliendikogemust ja püüa sihtrühma veel paremini mõista. Tavaliselt võtavad kliendid ettevõttega ise ühendust alles siis, kui tekivad probleemid, kiituste ja ettepanekutega aga ollakse kitsid. Et saada igakülgset tagasisidet, korralda spetsiaalseid kampaaniaid, näiteks paku kõigile küsimustiku täitjatele järgmiselt ostult allahindlust või loosi nende vahel välja ettevõtte toode, teenus vms. Nii saad teada, mis klientidele meeldib ja kus saaksid asju paremaks teha.

Edukat sihtimist!