Kuidas alustada minimaalsete kulutustega oma äri?
31.12.2019
Soovid algaval aastal alustada oma äriga? Väga lahe! Pakume Sulle välja lihtsa tegevusplaani, kuidas saad ilma suuremaid riske võtmata ära testida enda äriidee, leida esimesed kliendid ning valida õige sihtrühma. Artikli lõpust leiad ka nimekirja kasulikest tööriistadest ning sooduspakkumistest, mis aitavad Sul äri väiksema vaevaga käima lükata.
Soodsalt alustamine
Esimesteks sammudeks äriga alustamisel ei pea alati olema ettevõtte registreerimine, töötajate palkamine ning kalli inventari soetamine. Alguses on kõige olulisem ära testida idee esimeste reaalsete klientidega. Seda saab enamikel juhtudel teha ka olemasoleva töö kõrvalt ja tihti piisab vaid enda aja ning nutikuse investeerimisest.
Näiteks soovid pakkuda raamatupidamisteenust, luua disaini, pakkuda juriidilist abi, ehitusteenust või osutada muud teenust, milles oled täna ekspert? Anna sellest teada enda sotsiaalmeedia kontaktidele ning seejärel saad postitada ka enda pakkumist erinevatesse Facebooki gruppidesse. Kirjuta aus põhjendus, miks uusi kliente otsid ja kirjelda enda varasemaid kogemusi. Kui varasemaid kogemusi või kliente ei ole ette näidata, paku alguses soodsamat teenust, et rahulolevad soovitajad leida.
Kui soovid oma klientidele müüa käega katsutavaid või virtuaalseid tooteid, siis ei pea samuti esimeseks sammuks olema kalli ning aeganõudva e-poe algatamine. Hästi toimib enda Facebooki lehel toote pakkumine või gruppidest huviliste leidmine. Kui soovid ka maksete ning transpordiga seonduvat lahendada, võid kaupa pakkuda erinevatel müügiplatvormidel – nt osta.ee, yaga.ee, etsy.com, ebay.com või mujal. Oluline, et saaksid võimalikult kiiresti ning väikeste kuludega tagasisidet, kas toode müüb või mitte. Isegi väga kvaliteetne tootefoto või hea kirjeldus ei aita müüa toodet, mida inimesed ei vaja või mille hind ei ole nende meelest mõistlik. Kui oled esimesed kliendid leidnud ning tagasiside kinnitab, et võiksid laieneda, siis tasub juba hakata tegema Facebooki reklaame ning luua oma kodulehekülg. Selle kohta saad lähemalt lugeda siit: veebimajutus.ee/blogi/ettevotete-facebook-reklaam
Kui Sinu äri on seotud füüsilise asukohaga (nt kohvik, juuksur, pood vms), siis tasuks alguses teha näiteks pop-up telgiga testmüüke ning jälgida, kui palju üldse antud asukohas potentsiaalseid ostjaid liigub. Selleks, et kasvatada enda usaldusväärsust ning inspireerida ja julgustada kliente Sinult tellima, tasuks neile esmalt midagi anda. Võid anda kasulikku nõu valdkonnaga seonduvates foorumites ja sotsiaalmeedia gruppides, hakata enda blogi pidama või kirjutada külalisartikleid olemasolevatesse blogidesse. Eriti hästi toimib ka teemaga seotud konverentsidel esinemine. Kui jääd meelde usaldusväärse lahenduse pakkujana, arvestatakse Sinuga ka siis, kui on vajadus antud valdkonna meistri järele.
Peamised kulutused oma ettevõtte käima lükkamisel:
- Äripind/kontor. Kui pakud teenuseid, siis saad esialgu klientidega kohtuda kohvikus ning teha tööd kodust. Kui aga Sinu äri vajab kindlat asukohta, kus näidata kliendile müüdavat toodet või pakkuda teenust, siis see kulutus on hädavajalik. Kaaluda tasub ka jagatud kontoreid.
- Tooted müügiks/Seadmed teenuse pakkumiseks. Kui müüd tooteid või pakud teenust, mis vajab vastavaid seadmeid, siis pead need kindlasti oma eelarvesse lisama. Seadmete puhul aitaks raha säästa heas seisukorras kasutatud seadmete ostmine (vaata näiteks ebay.com) või võtta vajalikud seadmed liisingusse. Aga alustada saad ka sellest, kui tellid esimesed partiid tooteid hoopis enda konkurendilt allhankena – näiteks paljud käsitööõllede valmistajad pruulivad alguses enda esimesed õlled koostöös olemasolevate pruulikodadega, kellel kõik tootmiseks vajalik juba olemas. Toodete edasimüümisel saad algul pakkuda aeglasemat kohaletoimetamist ning osta kaubad ise internetist alles siis, kui tellimused on laekunud – või alustada väiksema tootevalikuga – müü ainult neid tooteid, mille järele on kõige suurem nõudlus.
- Turundus. Kui rahaga on kitsas, siis esialgse turunduse saab internetis olevate juhendite abil ise üles panna. Meil, Veebimajutuse blogis, on mitmeid erinevaid artikleid, mis selle osas hästi juhendavad ning millega peaks iga algaja hakkama saama. Soovitame esialgu uurida ainult Google ja Facebooki turundust.
- Kodulehe tegemine. Olenevalt äri tüübist võib olla hädavajalik ka koheselt kodulehe tegemine. Eriti vajalik on see juhul, kui plaanid hakata tegema internetiturundust ning pakud teenuseid peamiselt eraisikutele. Näiteks autoremondi ettevõtted, kodukoristuse teenused jne. Esialgu saad oma aega kasutades soodsalt kodulehe luua Voog platvormile – veebimajutus.ee/kodulehe-tegemine. Kindlasti peaks kodulehe kõrval olema täidetud ka Google Businessi profiil – nii oled leitav ka siis, kui keegi otsib sellist teenust Google’ist.
- Teenused (raamatupidamine, sideteenused, kodulehe ja e-posti majutus jne). Kohe alguses läheb ettevõttel vaja ka mõningaid hädavajalike teenuseid teistelt ettevõtetelt. Nendeks on näiteks raamatupidamise teenus, sideteenused (internet, telefon) ja kui plaanid luua ka kodulehe ja e-posti, siis kindlasti veebimajutuse teenus. Swedbanki kliendid saavad sooduskoodiga Veebimajutus.ee-lt 6 kuud tasuta teenust ning ka raamatupidamise jaoks on neile hea pakkumine Erply Booksilt.
- Palgad. Esialgu võid töötada oma ettevõtte heaks ise ning teha seda nö “tasuta” aga äri laienedes pead kindlasti mõtlema ka töötajate palkamisele. Palgakulu on enamasti ettevõtte üks suurimaid kuluallikaid.
Tööriist | Hind |
Domeeni registreerimine – veebimajutus.ee | .ee domeeni aastatasu on registreerimisel 8.70€ |
Kodulehe majutus või Voog ja WordPress koduleht – veebimajutus.ee | Swedbanki klientidele esimesed 6 kuud TASUTA |
Ettevõtte asutamine elektrooniliselt rik.ee/et/ettevotjaportaal |
Ettevõtte põhikiri ja asutamine on tasuta. Riigilõiv on 190€. Osakapitali 2500€ ei pea kohe sisse maksma. |
Pangakonto avamine swedbank.ee/business/d2d/accounts/open |
Swedbanki klientidele TASUTA |
Deebetkaart ja maksed internetipangas swedbank.ee/business/d2d/accounts/open |
Swedbanki klientidele esimeseks aastaks TASUTA |
Makseterminal swedbank.ee/business/d2d/accounts/open |
Swedbanki klientidele esimesed 6 kuud soodustus -50% |
Raamatupidamistarkvara Erply Books | Swedbanki klientidele TASUTA (kuni 1000 arvet kuus) |
Pangalingi ja E-kaubanduse lepingutasudswedbank.ee/business/d2d/accounts/open | Swedbanki klientidele -50% hinnakirjast |
Esita teenusearve ilma ettevõtet loomata xolo.io |
5% arve summast (ning sisaldab ka kogu juriidikat, sh raamatupidamist) |
Kokku esimese 6 kuu kulud: | 198,70€ |