2021 – hea järg 2020. aastale

Kinokunsti austajad võiksid öelda, et 2021. aasta on olnud justkui helgem jätkusaaga 2020. aastale, märulifilmile, mille lõppemist me pikisilmi ootasime. Ehkki lõppev aasta ei olnud kokkuvõttes ehk naasmine normaalsuse juurde, saame siiski öelda, et nii igapäevaelus kui ka panganduses toimus mõndagi toredat ja uuenduslikku.

 

Mugavus ja käepärasus ennekõike

 

Paljude Swedbanki klientide jaoks võib pangateenuste ja Swedbanki mobiiliäpi vahele tõmmata võrdusmärgi. Tõepoolest, pangaasjade ajamine pole ammu enam keeruline ega vaevanõudev, sest enda turvaliseks identifitseerimiseks piisab vaid oma nutiseadmele tõsiselt otsa vaadata. Mõned nopped tänavu toimunust:

  • 48% klientidest kasutab Swedbanki mobiiliäppi ja teeb selle kaudu ka enamiku ülekandeid. Aastaga lisandus rohkem kui 33 000 äpikasutajat;
  • 44% pangakanalitesse sisselogimisi tehti biomeetriaga, teisel kohal oli Smart-ID (37%). Biomeetriaga saab sellest aastast kinnitada ka internetioste. Biomeetria kui autentimismeetodi kasuks tegi aasta jooksul valiku rohkem kui 31 000 klienti;
  • Nimemakse tegemise võimalus on üha menukam – võrreldes eelmise aastaga tehti viiendiku võrra rohkem ülekandeid eraklientide vahel üksnes nende telefoninumbri alusel. Kindlasti aitas kaasa seegi, et kõik nimemaksed jõuavad kohale otsekohe, välkmaksena;
  • aastaga kasutati üha innukamalt ostude tegemiseks ka mobiilseid maksevõimalusi. Apple Pay’d kasutas ligi 72 000 klienti, mis teeb märkimisväärseks kasvuks 85%. Jõudsalt kasvatas populaarsust Google Pay lahendus, kus aastaga suurenes kasutajate arv pea kümnekordselt;
  • ka pangakonto avamine on lihtsam kui kunagi varem. 2021. aastal avati koguni kaks kolmandikku laste pangakontodest digitaalselt;
  • on hea meel teada, et näost-näkku suhtlus pole siiski kuhugi kadunud! 2021. aastal kohtusime klientidega pangaesindustes enam kui poolel miljonil korral.

 

Noored teavad, kuhu investeerida

 

Sellel aastal sai lõplikult selgeks, et küsimus ei ole enam, kas investeerida, vaid pigem: kuhu investeerida? Aastaga tekkis juurde valikuvõimalusi ning samuti muutusid mitmed võimalused senisest palju soodsamaks. Noorte huvi investeerimise vastu tegi erakordse tõusu – on ilmne, et kuni 25-aastased mõistavad hästi, et varakult investeerimisega alustamine annab tulevikus eelise.

  • Sel aastal tegi väärtpaberikontol esimese investeeringu 18 500 klienti. Uusi väärtpaberikontosid avati kokku üle 37 000.
  • Aastaga on 3,5 korda kasvanud 18–22-aastaste klientide arv, kellel on väärtpaberikonto. 22–25-aastaste klientide seas on väärtpaberikontosid 2 korda rohkem kui aasta eest.
  • Tänavu alustas Swedbank kõigile 18-aastastele esimese investeeringu kinkimist ja rõõm on näha, et noorte huvi kingituse vastu on olnud ülisuur. Fondiosakute saajatest 87% on avanud selleks oma esimese väärtpaberikonto ning iga viies on ise veel lisaks investeerinud aktsiatesse või fondidesse.
  • Tõime turule kaks uut indeksfondi, mis on jätkusuutliku investeerimisstrateegiaga ja Eesti soodsaimate tasudega – teises sambas Swedbank Pensionifond Indeks ja kolmandas sambas Swedbank III Samba Pensionifond Indeks.
  • Tegime investoritele kättesaadavaks 12 Swedbank Roburi juhtivat fondi ja 4 Swedbank Robur Savings Funds investeerimisfondi, mis keskenduvad jätkusuutlikule ja rohelisele investeerimisstrateegiale.
  • Tutvustasime pensioni investeerimiskontot, mis võimaldab klientidel teha tasuta tehinguid Swedbanki Roburi investeerimisfondidega ja Balti aktsiatega. Samuti on portfelli hoidmine tasuta hoolimata kogunenud summast.
  • Muutsime täiendava kogumispensioni ehk kolmandasse sambasse kogumise veel soodsamaks, võttes kõik lisatasud enda kanda. Nii saame pakkuda turu soodsamaid kolmanda samba kinniseid indeksfonde, mille valitsemistasu on vaid 0,29%.

 

Kliendid on nutikad säästjad

 

Rahatarkus ja säästmine on Swedbanki klientide jaoks ka sel aastal väga olulised teemad.

  • Rahakoguja rakendusega on liitunud rohkem kui 125 000 klienti, kes kokku kogusid aastaga üle 106 miljoni euro. Seejuures koguti ligi 26 miljonit eurot üksnes ülekannetelt tehtud summade ümardamise tõttu. Säästusummad võivad tõepoolest suureks kasvada üsna märkamatult.
  • Eesti suurim rahatarkuse Facebooki grupp #Kogumispäevik kasvas tänavu 40 000 liikmeni. Aasta jooksul arutati nii säästliku ja tervisliku nädalamenüü koostamise kui ka parima investeerimisfondi valiku üle, lisaks küsiti ja anti nõu kõikvõimalikel teemadel, mis mahuvad nende vahele. Kogumispäeviku grupi liikmed soovitasid:
    • planeerida kulutusi – olgu nutirakenduste või Exceli abil;
    • alustada „meelerahufondi” ehk säästupuhvri kogumisega esimesel võimalusel;
    • alustada investeerimisega, sest lihtsaid võimalusi on praegu rohkem kui kunagi varem. Hoovõtuks sobib hästi investeerimisest lugemine, podcastide kuulamine või kursustel osalemine;
    • järjepidev tegutsemine – säästmine ja investeerimine – annab tulemusi ja indu edasiseks;
    • kolmas pensionisammas on hea ja lihtne investeering.

 

Kindlad sammud jätkusuutlikuma elu suunas

 

Kliimamuutused on üks meie aja suurimaid väljakutseid. Siin on näited, kuidas meie tänavu sellele väljakutsele vastasime:

  • aasta alguses teatasime, et otsustasime mitte suunata uusi investeeringuid ebatraditsiooniliste fossiilkütuste (sh põlevkivi ja -gaasi, Arktika nafta/gaasi ning õliliiva) tootmisesse ja kaevandamisesse ning ka uute nafta- või gaasimaardlate uurimiseks, kui ettevõtetel pole kestlikku strateegiat, mis sobiks Pariisi kliimakokkuleppega;
  • asendame järk-järgult kõik plastkaardid kaartidega, mis on valmistatud ringlusse võetud materjalidest. Swedbanki kaardid on nüüdseks rohkem kui 85% ulatuses taaskasutatud materjalidest ja selle aasta lõpuks oleme Eestis nii säästnud 154 kg plasti;
  • pea iga neljas Swedbanki erakliendi liisitud uus sõiduk oli sel aastal tavapärasest säästlikum – kas hübriid- , elektriauto või väikese mootori ja heitmetega auto. Kasutatud autodest oli säästlikum iga kaheksas liisitud sõiduk;
  • 8,5 miljoni euro mahus muutsid Swedbanki kliendid oma kodu energiatõhusamaks;
  • aastaga kasvas päikesepaneelide laenumaht 196%, mis näitab inimeste kasvavat huvi keskkonnasäästliku energia kasutamisel ja kodude energiatõhususe tõstmisel;
  • II ja III samba aktiivselt juhitud pensionifondide osakuomanikud said oktoobris Enefit Greeni aktsionärideks.

 

Oleme uhked, et

 

  • 15. detsembri Kantar Emori uuringu tulemuste järgi saavutas Swedbank Eesti kõige mainekama suureettevõte tiitli. Viimastel aastatel on meil tulnud rinda pista erinevate väljakutsetega, kuid rõõm on näha, et Eesti inimesed on meie suuri ponnistusi märganud ja seda ka hindavad.
  • Oleme viimastel aastatel tegelenud sihipäraselt palgasüsteemi läbipaistvust toetavate tegevustega ning alates oktoobrist avasime palgaturgu peegeldavad tasuvahemikud ka töökuulutustel. Tasuvahemike avalikustamine aitab meil organisatsioonina liikuda suurema avatuse poole nii oma töötajate kui potentsiaalsete kandidaatide vaates.